۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

مجلس خواستار ساماندهی زیر مجموعه‌های شستا است

مجلس خواستار ساماندهی زیر مجموعه‌های شستا است
کد: 6354   تاریخ انتشار :۷ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۳

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: با تغییر مدیریت شستا نمایندگان مجلس خواستار ساماندهی هر چه سریعتر شرکت سرمایه گذاری شستا و زیر مجموعه‌های آن هستند.

به گزارش TSEpress  محمد علیپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه مجلس تغییر مدیریت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) را به فال نیک می‌گیرد گفت: تا کنون جلسات متعددی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص سامان دهی شرکت شستا برگزار شده است.

نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون اقتصادی دو هفته قبل نیز در خصوص شستا با ربیعی جلسه برگزار کردیم، اظهار داشت: حرف همه نمایندگان این است که شرکت‌های سرمایه گذاری زیر نظر تامین اجتماعی باید سر و سامان پیدا کند.

وی افزود:متاسفانه  در گذشته شستا حیف و میل اموال بیت المال زیاد داشته است و در جاهایی سرمایه گذاری کرده‌اند که در واقع سرمایه قشر ضعیف و کارگر جامعه سوخت شده و از بین رفته و راکد شده است.

علیپور با بیان اینکه در بخش‌هایی سرمایه گذاری کردند که به هیچ وجه اقتصادی نبوده و سوددهی نداشته است، گفت:بنا به ادعای نوربخش رئیس تامین اجتماعی، مدیرانی برای شستا منصوب شده‌اند که با جدیت در حال ساماندهی این شرکت سرمایه گذاری هستند.

این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره وضعیت بی مدیریتی و رخ دادن تخلفات مالی در هلدینگ نفتی شستا، بیان کرد: مواردی از تخلفات این هلدینگ به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته شده است که امید واریم هر چه سریعتر اقدام لازم صورت گیرد.

به گفته وی، اکثر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون اقتصادی وضعیت این شرکت را رصد می‌کنند و هر کجا ببیند که سوء مدیریت و یا به نوعی با اموال قشر آسیب پذیر، کارگران و بازنشستگان دلسوزانه برخورد نشود و یا سوء استفاده شود قطعا نمایندگان مجلس ساکت نخواهند نشست.

علیپور تاکید کرد: مجموعه نظرات و حساسیت اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به ربیعی و جناب نوربخش، منتقل و نمایندگان خواستار سر و سامان دادن به شرکت شستا شدند تا زمینه‌های سوء استفاده از بین برود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: زمان فعلی، زمان آقای مرتضوی نیست که در سازمان تامین اجتماعی و شرکت شستا و زیر مجموعه‌های آن، هر کاری که به خواهند انجام دهند و نمایندگان مجلس اجازه سوء استفاده را نخواهند داد.

وی با اشاره به هلدینگ نفتی شستا، گفت: سازمان نظارتی مانند سازمان بازرسی، وزارت اطلاعات، دستگاه قضایی و... در کشور داریم که باید وضعیت و عملکرد شرکت‌های شستا را رصد کنند و اگر تخلف محرز شود برخورد خواهند کرد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70