۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

موافقت اصولی تأسیس صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان مسکن صادر شد

موافقت اصولی تأسیس صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان مسکن صادر شد
کد: 4471   تاریخ انتشار :۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۳

سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت اصولی تاسیس صندوق سرمایه­ گذاری زمین و ساختمان مسکن را صادر کرد.

به گزارش TSEpress  به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، سازمان بورس و اوراق بهادار با تقاضای شرکت گروه سرمایه­ گذاری مسکن در خصوص تاسیس صندوق زمین و ساختمان موافقت کرد.

بر اساس این گزارش، زمین و پروانه پروژه متعلق به شرکت سرمایه ­گذاری مسکن شمال­غرب (یکی از شرکت­های تابعه شرکت گروه سرمایه­گذاری مسکن) است و این پروژه در شهرک رشدیه تبریز و با هدف تامین مسکن اقشار متوسط جامعه تعریف و طراحی شده است.

موضوع فعالیت صندوق، جمع آوری وجوه متقاضیان سرمایه­ گذاری در صندوق، ساخت پروژه ساختمانی مندرج در امیدنامه صندوق از محل وجوه یاد شده، پیش فروش واحدهای ساختمانی پروژه و در نهایت تقسیم عواید ناشی از این فعالیت بین سرمایه­ گذاران خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سرمایه­ گذاری مسکن ضمن اعلام خبر اخذ موافقت اصولی صندوق زمین و ساختمان مسکن، از مزایای این صندوق­ ها به امکان سرمایه­ گذاری پروژه­ های ساختمانی با حداقل سرمایه، تامین مالی به موقع پروژه ­ها و تامین مسکن اقشار متوسط جامعه اشاره نمود.

وی در ادامه اظهار داشت: در صندوق­ های سرمایه­ گذاری زمین و ساختمان، سرمایه­ گذاران با توجه به میزان واحدهای سرمایه­ گذاری خریداری شده در پروژه شریک خواهند بود و در پایان عمر صندوق نیز بعد از فروش پروژه، درآمد های حاصل با توجه به میزان سرمایه­ گذاری، میان افراد تقسیم می­ شود.

معزی ادامه داد: این صندوق­ ها به گونه ­ای تعریف شده­اند که افراد می­تواند با حداقل سرمایه (1.000 ریال) در احداث پروژه­ های ساختمانی مشارکت و سرمایه­ گذاری نمایند.

وی افزود: پذیره ­نویسی این صندوق­ ها در بازار سرمایه موجب می­گردد منابع مالی پروژه­ ها در زمان مناسب به پروژه ­ها تزریق گردد. البته ساختار این صندوق­ ها به گونه ­ای تعریف و طراحی شده­ اند که ارکان نظارتی مختلفی بر اجرا و رویدادهای مالی پروژه نظارت می­ نمایند تا پروژه طبق زمان­بندی تعیین شده اجرا و تکمیل شود.

مدیرعامل ثمسکن بیان داشت: می ­توان با تعریف و طراحی پروژه­ های مناسب و استفاده از قابلیت پذیره­نویسی صندوق­ ها در بازار سرمایه، امکان تامین مسکن اقشار مختلف جامعه را فراهم نمود. در این صندوق شرکت گروه سرمایه ­گذاری مسکن به عنوان مدیر صندوق وظیفه ثبت و تاسیس صندوق را بر عهده داشته و تلاش می­گردد در حداقل زمان نسبت به پذیره ­نویسی این صندوق در بازار سرمایه اقدام شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه ­گذاری مسکن شمال ­غرب گفت: ثغرب در این صندوق به عنوان مدیر ساخت، وظیفه ساخت و اجرای پروژه را طبق زمان­ بندی اعلام شده بر عهده دارد.

به گفته کریمی: این پروژه در قالب یک بلوک 12 طبقه و در 96 واحد مسکونی در شهرک رشدیه تبریز طراحی شده است. وی افزود پروژه مذکور در زمینی به مساحت 3.050 مترمربع و با زیربنای کل بیش از 19.000 مترمربع تعریف شده است.

معاون مالی و منابع انسانی شرکت گروه سرمایه­ گذاری مسکن گفت: دارندگان واحد های سرمایه­ گذاری صندوق زمین و ساختمان می­ تواند با توجه به تعداد واحدهای تحت تملک خود، از بازده صنعت ساختمان منتفع گردند.

وی این صندوق­ها را حلقه اتصال بازار سرمایه و صنعت ساختمان دانست و اظهار داشت: سرمایه­ گذاری در صنعت ساختمان به طور مستقیم نیاز به منابع زیادی دارد که این منابع ممکن است در اختیار همه سرمایه گذاران نباشد و یا هر فردی متمایل به سرمایه­ گذاری همه منابع خود در یک بخش نباشد، لذا اشخاص می توانند با خرید واحدهای سرمایه­ گذاری صندوق زمین و ساختمان نسبت به متنوع سازی پرتفوی سرمایه­ گذاری خود اقدام نمایند. در واقع واحدهای سرمایه­ گذاری نشان دهنده مالکیت سرمایه­ گذاران در بخشی از پروژه صندوق است.

وی افزود گروه سرمایه­ گذاری مسکن برنامه دارد تا در راستای تسهیل معاملات و افزایش نقد شوندگی نسبت به پذیرش صندوق مزبور در فرابورس ایران اقدام نمایند. وجود رکن بازارگردان در این صندوق­ ها موجب می­ گردد سرمایه ­گذاران بتواند در هر زمان نسبت به فروش واحدهای سرمایه­ گذاری خود اقدام کنند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70