۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

نقشه راه ایران‌خودرو با ژاپنی ها؛ داتسون زیر 50 میلیون تومانی

نقشه راه ایران‌خودرو با ژاپنی ها؛ داتسون زیر 50 میلیون تومانی
کد: 18989   تاریخ انتشار :۲۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲

مدیر‌ بازاریابی شرکت سوزوکی از شرکت ایران‌خودروی خراسان بازدید کرده است. این مقام سوزوکی از بخش‌های مختلف ایران‌خودروی خراسان و یکی از نمایندگی‌های فروش محصولات این شرکت دیدن کرده است. هم‌چنین آکیرا کوبایاشی، مدیرعامل شرکت کانماتسو (شرکت بازرگانی مرتبط با سوزوکی) در زمینه همکاری ایران‌خودرو و سوزوکی در گذشته گفته است: ما به ایران‌خودرو قطعاتی عرضه می‌کردیم ولی به علت وجود تحریم‌ها این ارتباط کاهش پیدا کرد.

    به گزارش  TSEpress  استراتژی صنعت خودروسازی ایران در مورد استفاده از تکنولوژی خودروسازی کشور ژاپن کم‌کم در حال تغییر است و از روندی که واردات صرف از این کشورآسیای شرقی در دستور کار قرار داشت، به سمت مونتاژ و داخلی‌سازی در حال حرکت است. در همین راستا تاکنون در زمینه تولید خودروهای سواری ژاپنی در ایران سه شرکت از این کشور خودروهای خود در ایران را مونتاژ کرده‌اند.

نیسان اولین شرکت ژاپنی بود که با پارس‌خودرو اقدام به همکاری کرد و در ابتدا خودرو‌هایی نظیر پاترول، رونیز، قشقایی و دست آخر ماکسیما در ایران مونتاژ شد. اما با فرارسیدن تحریم‌ها نیسان همکاری خود را با پارس‌خودرو قطع کرد و از ایران رفت.

دومین شرکت ژاپنی که با خودروسازان ایرانی همکاری کرد، مزدا بود که با گروه بهمن در حال حاضر مراوده دارد و خودرویی مانند مزدا‌سه در ایران مونتاژ می‌شود. گروه بهمن در دوره جدید همکاری‌های خود با مزدا قصد دارد در آینده نزدیک چند مدل جدید این خودروساز ژاپنی را در ایران رونمایی کند.

اما سومین خودروساز ژاپنی که در ایران برای تولید و مونتاژ حضور یافت، سوزوکی بود، این خودروساز با ایران‌خودرو به همکاری مبادرت ورزید و خودروی گرند ویتارا را در سایت ایران‌خودروی خراسان مونتاژ کرد. این در حالی است که ایران‌خودرو قصد دارد علاوه‌بر سوزوکی، با داتسون از زیر مجموعه‌های نیسان نیز قرارداد همکاری امضا کند. بر اساس برنامه‌ریزی که ایران‌خودرو ترتیب داده، قرار است با سوزوکی در زمینه تولید و مونتاژ خودروهای لوکس همکاری کند و با داتسون نیز در زمینه تولید و مونتاژ خودروهای ارزان قیمت و زیر پنجاه میلیون تومان همکاری ترتیب داده شود. در همین زمینه هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در رابطه با همکاری ایران‌خودرو و شرکای ژاپنی گفته است: در آینده نزدیک یک شریک ژاپنی دیگر به شرکای ایران‌خودرو اضافه خواهدشد. از سوی دیگر، در چند وقت گذشته مدیر‌ بازاریابی شرکت سوزوکی از شرکت ایران‌خودروی خراسان بازدید کرده است. این مقام سوزوکی از بخش‌های مختلف ایران‌خودروی خراسان و یکی از نمایندگی‌های فروش محصولات این شرکت دیدن کرده است. هم‌چنین آکیرا کوبایاشی، مدیرعامل شرکت کانماتسو (شرکت بازرگانی مرتبط با سوزوکی) در زمینه همکاری ایران‌خودرو و سوزوکی در گذشته گفته است: ما به ایران‌خودرو قطعاتی عرضه می‌کردیم ولی به علت وجود تحریم‌ها این ارتباط کاهش پیدا کرد. در شرایط جدید به دنبال ارائه الگوهای متفاوتی از همکاری با ایران‌خودرو هستیم. کوبایاشی با اشاره به تجربه حضور شرکت سوزوکی در ایران افزود: با توجه به شناخت سوزوکی از بازار ایران امکان سرمایه‌گذاری از نظر ما در این بازار وجود دارد، ولی این موضوع نیازمند اقدامات متفاوتی است. علاوه بر حضور مدیر بازاریابی سوزوکی در ایران، در اواسط سال گذشته نیز مدیران ارشد این خودروسازی ژاپنی در ایران حضور پیدا کردند و برای عرضه چهار محصول لوکس خود در بازار ایران به نتیجه رسیدند. در آن مقطع اعلام شد خودروهایی در محدوده قیمت 80 تا 128 میلیون تومان با برند سوزوکی به نام‌های سویفت، دیزایر، کیزاشی و اس‌ایکس 4 در ایران عرضه خواهند شد. . پرشین خودرو

ایران خودرو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70