۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

پوشش 28درصدی پیش‌بینی‌های «غبشهر»

پوشش 28درصدی پیش‌بینی‌های «غبشهر»
کد: 4375   تاریخ انتشار :۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۹

شرکت صنعتی بهشهر طی دوره سه ماهه نخست امسال مبلغ 478 ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد و به 28 درصد از پیش بینی هایش رسید.
به گزارش TSEpress   به نقل ازاقتصادنیوز، شرکت صنعتی بهشهر پیش بینی شرکت پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 94 را در آذر ماه 93 بصورت حسابرسی شده و همچنین در فروردین ماه امسال مبلغ 1689 ریال اعلام کرده است و طی دوره سه ماهه نخست امسال مبلغ 478 ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد و به 28 درصد از پیش بینی هایش رسید. بر اساس این گزارش سود پیشنهادی هیئت مدیره به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی 94 مبلغ 850 ریال به ازای هر سهم اعلام شده است. این شرکت مفروضات تهیه پیش بینی را به شرح ذیل اعلام کرده است: 1- کاهش حاشیه سود ناخالص به میزان 3% در سه ماهه اول نسبت به پیش بینی سال 94 عمدتا مربوط به تغییر ترکیب مصرف روغن خام به دلیل محدودیتهای وزارت بهداشت در استفاده از روغن پالم بوده است. 2- پوشش 135% سایر درآمدهای عملیاتی عمدتا مربوط به سود ناشی از تسعیر دارائیهای ارزی (پیش پرداخت خرید روغن خام به تامین کنندگان خارجی) بوده است. 3- کاهش درصد هزینه های عمومی اداری و تشکیلاتی عمدتا ناشی ازکاهش هزینه های تبلیغات و بازاریابی می باشد همچنین افزایش هزینه های حقوق پرسنل از فروردین ماه قابل اعمال است که در دوره سه ماهه مورد گزارش تاثیری نداشته است. 4- نرخ خرید روغن خام در سه ماهه ابتدای سال به دلیل خرید از منابع داخلی بیشتر از پیش بینی کل سال بوده است. لیکن با توجه به برطرف شدن موانع واردات عمده خرید روغن مورد نیاز برای باقیمانده سال از محل واردات خواهد بود و انتظار می رود میانگین نرخ کاهش یابد. 5- هر چند که نرخ واقعی تسعیر محقق شده در سه ماهه ابتدای سال به طور میانگین 27800 ریال بوده است اما شرکت انتظار دارد با بالا رفتن تقاضا برای ارز خارجی این نرخ افزایش یافته و به طور میانگین به 28500 ریال برای هر دلار برسد. در تاریخ تهیه این گزارش نرخ ارز مورد استفاده شرکت برای هر دلار 28200 ریال بوده است. 5. در خصوص کسری ذخایر و بدهی های احتمالی شرکت اعلام کرده است که "شرکت حسابهای خود با شرکت بازرگانی دولتی را مغایرت گیری نکرده است و میزان کسری و اضافی ذخیره از این بابت مشخص نمی باشد. همچنین دفاتر شرکت توسط سازمان تامین اجتماعی مورد رسیدگی قرار نگرفته است . کسری ذخیره از این بابت مشخص نیست. " لازم به ذکر است این شرکت اعلام کرده است که به دلیل افزایش هزینه های تولید، افزایش نرخ ارز، تغییر فرمولاسیون تولید و افزایش عوارض گمرکی مواد اولیه و بسته بندی، تقاضای افزایش نرخ روغن به سازمان حمایت ارسال شده که نتیجه آن مشخص نیست. این شرکت اعلام کرد ؛هیچگونه افزایش نرخی در مفروضات پیش بینی خود لحاظ نکرده است و در صورت تصویب افزایش نرخ، با توجه به درصد آن و نوع کالاهای مشمول دریافت افزایش نرخ، اثر آن بر سود و زیان شرکت در اسرع وقت به اطلاع سرمایه گذاران خواهد رسید . «غبشهر» پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93 را در نخستین پیش بینی مبلغ 1928 ریال و در آخرین پیش بینی مبلغ 1268 ریال اعلام کرده بود که مطابق صورتهای مالی حسابرسی نشده و حسابرسی شده مبلغ 1455 ریال محقق شده است.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70