۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 1 اسفند ماه

پیش بینی بازار 1 اسفند ماه
کد: 16430   تاریخ انتشار :۳۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۷

چهره سبز رنگ بازار در پی انتشار مناسب پیش بینی سود سال آینده شرکتها

خلاصه ای از بازار طی آخرین روز هفته بازار بورس در ابتدای وقت آخرین روز هفته در بسیاری از گروهها در محدوده نرخ آخرین معاملات روز گذشته کار خود را آغاز نمود . پس از گذشت لحظات ابتدایی وقت ، کمی بر حجم تقاضا افزوده گردید تا قیمت ها به مرور با افزایش نسبی همراه گردند . ساعت ابتدایی وقت به همین منوال گذشته تا شاهد به تعادل رسیدن بازار در میانه های وقت باشیم . ساعت پایانی وقت مجددا بر حجم تقاضا در نمادهای مختلف افزوده گردید تا شاهد افزایش عمومی قیمت ها باشیم .

. بازارهای بین المللی و ارز در بازارهای جهانی ، طلا پس از رشد قیمتی شدید روز گذشته ، امروز با اندکی کاهش قیمت مواجه گردیده و به سطح 1227 دلار در هر انس رسید . اما در بازار نفت ، پس از توافقات صورت گرفته طی روز چهارشنبه میان روسیه و عربستان که منجر به افزایش قیمت این محصول استراتژیک گردید ، امروز با کاهش 1 درصدی همراه گردیده و به سطح 33 دلار و 70 سنت در هر بشکه رسید . در بازار ارز ، دلار پس از چند روز افت قیمتی ، روز پنجشنبه با 10 تومان افزایش قیمت مواجه گردیده و به سطح 3475 تومان رسید .

. پیش بینی بازار فردا بازار بورس پس از افت و خیز روزهای ابتدایی هفته گذشته ، از اواسط وقت روز چهارشنبه در پی انتشار گزارشات مناسب پیش بینی سود شرکتها که عموما با تعدیل مثبت 10 تا 20 درصدی همراه می باشند و همچنین انتشار خبر تصویب کاهش نرخ سود بانکی از سوی شورای پول و اعتبار و همچنین پایان تامین نقدینگی لازم جهت خرید سهام تازه وارد پتروشیمی فجر ، روند رو به بالایی به خود گرفته و با افزایش عمومی قیمت ها همراه گردید . بازار بورس طی دو ماه گذشته با انتشار اخبار مطلوب سیاسی ، اقتصادی روندی صعودی به خود گرفته و اصلاحات بسیار اندک قیمت ها نوید ادامه این روند را به شکل پر قدرتی در بازه میان مدت می دهد . پس از هیاهوی رفع تحریم ها ، گشایش های مالی و اقتصادی و عقد قرارداد شرکتهای داخلی با همتایان خارجی خود ، در ادامه انتشار خبر کاهش سود بانکی و نهایتا ارائه گزارشات پیش بینی مثبت شرکتها از سود سال آتی خود مجالی برای استراحت و اصلاح قیمتها باقی نگذاشته است . از روز سه شنبه بازار بورس تحت تاثیر ارائه این گزارشات حال و هوای دیگری به خود گرفته است . گزارشاتی که کمتر کسی انتظار آن را داشته و قریب به اتفاق فعالان بازار در پیش گرفتن سیاست احتیاط را از سوی شرکتهای مختلف پیش بینی نموده بودند . با توجه به ارائه این گزارشات و خبر کاهش نرخ سود بانکی انتظار روندی صعودی را برای بازار هفته پیش رو انتظار داریم . بر این اساس بازار فردا در بسیاری از نمادها کار خود را کمی بالاتر از قیمت آخرین معاملات روز چهارشنبه آغاز نموده و در ادامه با افزایش حجم تقاضا احتمالا شاهد افزایش بیشتر قیمت ها خواهیم بود .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70