۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 19 May
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 12 اسفند ماه

پیش بینی بازار 12 اسفند ماه
کد: 16838   تاریخ انتشار :۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۶

برتری نسبی عرضه نسبت به تقاضا در آخرین روز هفته

.

خلاصه ای از بازار طی معاملات روز اخیر بازار بورس در ابتدای وقت روز جاری ، در بسیاری از گروهها کمی بالاتر از قیمت آخرین معاملات روز گذشته کار خود را آغاز نمود . لحظات ابتدایی وقت فزونی حجم تقاضا نسبت به عرضه موجب افزایش قیمت نمادهای مختلف بازار گردید .پس از گذشت نیم ساعت از ابتدای وقت کمی بر حجم عرضه ها افزوده گردیده تا شاهد اصلاح 1 تا 2 درصدی قیمت ها باشیم . از اواسط وقت بازار وضعیت متعادلی یافته و حجم معاملات با کاهش نسبی همراه گردید . تعادل نسبی حاکم بر بازار تا اواخر وقت ادامه داشته و نهایتا بازار با همین شرایط به کار خود پایان داد .

. بازارهای بین المللی و ارز در بازارهای جهانی ، امروز طلا با 3 دلار افزایش قیمت مواجه گردیده و به سطح 1242 دلار در هر انس رسید . در بازار نفت امروز در پی افزایش قیمت بنزین در ایالات متحده ، شاهد افزایش شدید قیمت این محصول صنعتی بودیم . امروز نفت برنت با 3 درصد افزایش قیمت مواجه گردیده و به سطح 37 دلار در هر بشکه رسید. در بازار ارز ، دلار پس از چند روز تعادل قیمتی ، طی معاملات روز اخیر با اندکی کاهش قیمت مواجه گردید . این ارز رایج بازار هم اینک در نرخ 3468 تومان در بازار آزاد در حال معامله می باشد .

. پیش بینی بازار فردا بازار بورس پس از دو روز کاهش قیمت ها ، طی معاملات روز اخیر با وضعیت متعادل تری همراه گردید . از نکات قابل توجه بازار روز اخیر می توان به افزایش حجم خرید شرکتهای حقوقی اشاره نمود . طی معاملات امروز در مجموع بیش از 45 میلیارد تومان ما بالتفاوت ارزش خرید و فروش شرکتهای حقوقی ثبت گردید که این مساله بیانگر کاهش فشار فروش شرکتهای حقوقی و کاهش یکی از ریسکهای بازار می باشد . در صورت تداوم این وضعیت اعتماد به بازار بازگشته و زمینه افزایش قیمت ها طی هفته پایانی سال فراهم خواهد گردید. در مورد وضعیت بازار طی روز آینده می توان چنین پیش بینی نمود که در ابتدای وقت نمادهای بیمه ای در محدوده 2 منفی ، نمادهای بانکی در محدوده صفر تابلوی معاملات تا 1 منفی ، نمادهای سیمانی در محدوده منفی ، نمادهای ساختمانی در محدوده صفر تابلوی معاملات ، نمادهای کاشی اندکی بالاتر از قیمت صفر تابلو ، نمادهای پتروشیمی در محدوده منفی ، نمادهای دارویی در محدوده 1 تا 2 منفی ، نمادهای قندی در محدوده مثبت ، نمادهای پالایش نفت در محدوده 0 تا 2 منفی و نمادهای خودرویی در محدوده 1 تا 2 مثبت کار خود را آغاز نموده و در ادامه شاهد نوسانات قیمتی در محدوده قیمت بازگشایی خواهیم بود . همچنین با نزدیک شدن به پایان وقت ، احتمالا بر حجم عرضه ها افزوده گردیده تا شاهد افت 1 تا 3 درصدی قیمت ها باشیم .

پیش بینی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.