۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 15 اسفندماه

پیش بینی بازار 15 اسفندماه
کد: 16927   تاریخ انتشار :۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۰

برتری نسبی عرضه نسبت به تقاضا در آغازین روز هفته

خلاصه ای از بازار طی معاملات آخرین روز هفته بازار بورس در ابتدای وقت آخرین روز هفته در بسیاری از گروهها در محدوده نرخ آخرین معاملات روز گذشته کار خود را آغاز نمود . پس از گذشت دقایق ابتدایی وقت ، شاهد افزایش فشار فروش در نمادهای خودرویی بودیم بطوریکه صف خرید خاور عرضه گردیده و متعاقب آن خودرو تا محدوده 3 منفی دامنه نوسان روزانه کاهش قیمت یافت . پس از گذشت هیجانات 15 دقیقه ابتدای وقت قیمت ها کمی با اصلاح مواجه گردیده و تعادل نسبی بر بازار حاکم گردید .وضعیت بازار تا ساعت پایانی وقت به همین منوال گذشت تا اینکه از این مقطع قیمت ها با کمی افزایش مواجه گردیدند .

. بازارهای بین المللی و ارز در بازارهای جهانی ، در آخرین روز هفته میلادی طلا با 1 درصد افزایش قیمت مواجه گردیده و به سطح 1276 دلار در هر انس رسید . در بازار نفت پس از کاهش قیمت اول وقت ، روند صعودی به خود گرفت بطوریکه نفت برنت با نیم درصد افزایش قیمت مواجه گردیده و به سطح 37 دلار و 22 سنت در هر بشکه رسید. در بازار ارز ، دلار پس از چند روز تعادل قیمتی ، طی معاملات روز پنجشنبه با اندکی کاهش قیمت مواجه گردیده و به سطح 3450 تومان رسید .

. پیش بینی بازار فردا بازار بورس پس از دو روز کاهش قیمت ها ، طی معاملات روز چهارشنبه با وضعیت متعادل تری همراه گردید . از نکات قابل توجه بازار روز چهارشنبه می توان به افزایش حجم خرید شرکتهای حقوقی اشاره نمود . این مساله بیانگر کاهش فشار فروش شرکتهای حقوقی و کاهش یکی از ریسکهای بازار می باشد . همانگونه که در گزارش روز چهار شنبه نیز اشاره گردید در صورت تداوم این وضعیت اعتماد به بازار بازگشته و زمینه افزایش قیمت ها طی هفته پایانی سال فراهم خواهد گردید. در خصوص وضعیت بازار طی روز و هفته آینده با توجه به دد لاین و مهلت نهایی تسویه حساب دارندگان اعتبار می توان چنین پیش بینی نمود که تنها در تک سهم ها و تک گروههایی شاهد افزایش قیمت ها باشیم و احتمالا بخش عمده ای از بازار با تغییر قیمت خاصی مواجه نگردیده و حتی برخی نمادهای کاهش نسبی قیمت را تجربه نمایند . اما در بازار فردا ، در ابتدای وقت نمادهای رایانه و خدمات انفورماتیک در محدوده صفر تابلو ، نمادهای ساختمانی در محدوده سبز رنگ تابلو ، نمادهای بانکی کمی پایین تر از قیمت صفر تابلو ، نمادهای پتروشیمی در محدوده قیمتی 2 منفی تا 3 مثبت دامنه نوسان روزانه ، نمادهای خودرویی در محدوده صفر تابلو تا 3 مثبت و نمادهای پالایش نفت در محدوده 2 منفی تا صفر تابلوی معاملات کار خود را آغاز نموده و در ادامه احیانا شاهد نوسانات قیمتی حول قیمت بازگشایی بازار خواهیم بود . ارزش و حجم معاملات با توجه به اندکی فزونی عرضه بر تقاضا احتمالا با کاهش بیشتری نسبت به روز چهارشنبه مواجه خواهد گردید .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70