۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 19 May
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 16 اسفند ماه

پیش بینی بازار 16 اسفند ماه
کد: 16971   تاریخ انتشار :۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۹

نوسانات بازار در منطقه قرمز رنگ تابلو/ادامه روند صعودی نمادهای خودرویی

خلاصه ای از بازار طی معاملات روز اخیر بازار بورس در ابتدای وقت اولین روز هفته در بسیاری از گروهها کمی بالاتر از قیمت آخرین معاملات روز چهارشنبه کار خود را آغاز نمود . پس از گذشت لحظات ابتدایی وقت شاهد افزایش حجم تقاضا در نمادهای خودرویی و پالایش نفت و همچنین نمادهای فلزات اساسی بودیم که این مساله بر کلیت بازار تاثیر مثبت گذاشته تا قیمت سهام سایر گروهها نیز از این جو متاثر گردند . پس از افت و خیز ساعت ابتدایی وقت ، به مرور حجم معاملات کاهش یافته و بازار دچار رکود نسبی گردید که این وضعیت تا ساعت پایانی وقت ادامه یافت . ساعت پایانی وقت در نبود تقاضای کافی در بازار ، قیمت سهام بسیاری از شرکتها با افت قیمت مواجه گردید .

. بازارهای بین المللی و ارز در بازارهای جهانی ، طلا طی معاملات آخرین روز هفته میلادی با اندکی کاهش قیمت مواجه گردیده و کار خود را در نرخ 1260 دلار در هر انس به پایان برد . در بازار نفت شاهد افزایش شدید قیمت ها در روز پایانی هفته بودیم بطوریکه نفت برنت با افزایش 5 درصدی قیمت به سطح 38 دلار و 95 سنت در هر بشکه رسید . در بازار ارز ، دلار امروز با اندکی افزایش قیمت مواجه گردید . این ارز رایج بازار هم اینک در نرخ 3462 تومان در بازار آزاد در حال معامله می باشد .

. پیش بینی بازار فردا بازار بورس طی معاملات روز اخیر تنها در نمادهای خودرویی ، پالایش نفت و برخی تک سهم ها با فزونی تقاضا نسبت به عرضه همراه گردید وسایر نمادها و گروهها با بی اقبالی بازار وضعیت متعادل و یا رو به پایینی را شاهد بودند . این مساله متاثر از کمبود نقدینگی در بازار می باشد ؛ همانگونه که پیش از این نیز عنوان گردیده ، نیاز به نقدینگی پایان سال از سوی شرکتهای حقوقی و همچنین لزوم تسویه حساب دارندگان اعتبار موجب پدید آمدن چنین وضعیتی در بازار گردیده است . امروز بر خلاف دو روز گذشته حجم عرضه نسبت به تقاضا از سوی شرکتهای حقوقی با فزونی همراه گردیده که این مساله نیز در تشدید وضعیت روز اخیر بازار تاثیرگذار بود . با توجه به موارد ذکر شده می توان از همین اینک چنین پیش بینی نمود که بازار در ابتدای وقت روز آینده در بسیاری از گروهها در محدوده قرمز رنگ تابلوی معاملات کار خود را آغاز نموده و در ادامه شاهد نوساناتی محدوده در منطقه قرمز رنگ تابلوی معاملات خواهیم بود . فارغ از کلیت بازار ، نمادهای خودرویی و همچنین برخی نمادهای پالایش نفت ، فلزات اساسی و برخی تک سهم ها ، در بازار فردا با فزونی تقاضا نسبت به عرضه همراه بوده و با افزایش قیمت بیشتری نسبت به روز جاری مواجه خواهند گردید . همچنین ارزش و حجم معاملات در روز آینده نسبت به روز جاری با کاهش بیشتری مواجه خواهد بود که این اتقاق در جریان روند نزولی بازار امری طبیعی تلقی می گردد .

پیش بینی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.