۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 16 فروردین ماه

پیش بینی بازار 16 فروردین ماه
کد: 3774   تاریخ انتشار :۱۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۹

ادامه روند صعودی قیمتها / پایداری صفوف سنگین خرید نمادهای بانکی و خودرویی

بازار بورس در روز اخیر یکی از پر تقاضاترین روزهای معاملاتی در چند سال اخیر را پشت سر گذاشت و شاخص کل نهایتا با 2099 واحد افزایش نسبت به روز گذشته، رکوردی جدید در بیشترین افزایش مقدار شاخص در یک روز را به ثبت رساند .

امروز در بازارهای موازی یعنی بازار ارز و طلا نیز شاهد تلاطماتی بالنسبه قابل توجه بودیم . دلار که در پایان معاملات روز سه شنبه گذشته در نرخ 3280 تومان در حال معامله بود ، در ابتدای وقت روز اخیر در محدوده 3180 تومان کار خود را آغاز نمود اما رفته رفته با اصلاح بخشی از افت قیمتی خود تا سطح 3252 تومان افزایش قیمت یافت . سکه نیز علی رغم کمی افزایش قیمت جهانی طلا و رسیدن این فلز گران بها به سطح 1202 دلار در هر انس ، با هزار تومان کاهش قیمت به سطح 940 هزار تومان رسید . بازارهای جهانی بامداد روز اخیر به دلیل تعطیلات پایان هفته میلادی متوقف گردیدند . در آخرین روز معاملات این بازارها ، نفت به دلیل وقوع توافق در پرونده هسته ای کشورمان با 4 درصد کاهش به سطح 56 دلار و 59 سنت در هر بشکه رسید .

با توجه به عرضه بسیار کم سهام شرکت های مختلف از سوی سهامداران در بازار روز اخیر ، حصول توافق مقدماتی بین ایران و گروه 1+5 و همچنین تضعیف بازارهای رقیب ارز و طلا ، برای بازار فردا انتظار ادامه روند صعودی قیمتها با تشکیل صف خرید برای بسیاری از نمادها علی الخصوص نمادهای بانکی و خودرویی وجود خواهد داشت . معاملات روز آینده به مانند روز جاری با حجم عرضه نسبتا کمی از سوی فعالان و دارندگان سهام همراه خواهد گردید . همانگونه که در پیش بینی و همچنین گزارشات روزانه بازار هفته منتهی به 28 اسفند سال گذشته اشاره گردید ؛ از نقطه نظر علوم مربوط به تحلیل تکنیکال ، از اواخر اسفند ماه سال گذشته روندی صعودی در بازار بورس تشکیل گردیده که در این مسیر شاهد پولبک هایی با طول عمر بسیار کوتاه بوده و در ادامه این روند نیز خواهیم بود . افزایش حجم معاملات از روز دوشنبه و یا سه شنبه هفته جاری در جهت تثبیت روند شکل گرفته قابل انتظار خواهد بود که با اصلاح قیمتی ، موج جدیدی از روند صعودی را در بازه میان مدت خلق خواهد نمود .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70