۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 22 دی ماه

پیش بینی بازار 22 دی ماه
کد: 1452   تاریخ انتشار :۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۳

نقطه عطف یا اصلاحی موقت ؟

بازار بورس طی روز اخیر چهره ای متفاوت نسبت به روزهای گذشته را تجربه نمود . امروز از اواسط وقت با جمع آوری بسیاری از صفوف فروش و حتی مثبت شدن معاملات برخی از نمادهای مطرح ، بازار چهره ای متفاوت را از خود را به نمایش گذاشت  .

طی روز گذشته جلسه ای با حضور دکتر فطانت فر و برخی از فعالان بازار برگزار گردید که در این جلسه از سوی رئیس جدید سازمان به اهتمام این نهاد اجرایی نسبت به رفع ابهام صنایع مختلف از جمله نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی ، مساله آلایندگی پالایشگاهیها و همچنین بهره مالکانه شرکتهای معدنی اشاره گردید . در صورت تحقق وعده های داده شده از سوی ایشان مبنی بر رفع ابهام این صنایع وزین بازار ، می توان تا حدودی به آینده بازار امیدوار بود چرا که یکی از موانع اصلی بازار برای بازگشت به مدار صعودی با شفافیت صورت گرفته عملا برطرف خواهد گردید .

امروز شاهد افزایش حدود 40 درصدی ارزش معاملات بودیم که عمدتا این حجم از معاملات در محدوده منفی کامل صورت گرفت . با توجه به فاصله زیاد قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله بسیاری از نمادهای مطرح بازار از جمله خودرو ، رمپنا و بانکها ، عملا بازار بورس در ابتدای وقت فردا با صفوف خرید کار خود را آغاز خواهد نمود . از آنجاییکه فعالان بازار با نگاهی تردید آمیز نسبت به بازگشت بازار می نگرند انتظار حجم عرضه بالایی از سوی سهامداران در محدوده مثبت وجود خواهد داشت که  نزدیکی موعد تسویه حساب دارندگان اعتبار احتمال وقوع چنین اتفاقی را بیشتر نموده است .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70