۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 26 بهمن ماه

پیش بینی بازار 26 بهمن ماه
کد: 16255   تاریخ انتشار :۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۱

فزونی حجم عرضه نسبت به تقاضا در روز میانی هفته

خلاصه ای از بازار طی معاملات روز اخیر بازار بورس در ابتدای وقت اولین روز هفته در بسیاری از گروهها کمی بالاتر از قیمت آخرین معاملات روز گذشته کار خود را آغاز نمودند . نیم ساعت ابتدایی وقت در پی افزایش حجم تقاضا شاهد افزایش 2 تا 4 درصدی قیمت ها بودیم . پس از گذشت نیم ساعت از ابتدای وقت قیمت ها با اصلاح مواجه گردیدند . اواسط وقت موج دوم خرید موجب افزایش مجدد قیمت ها گردید اما این پایان کار نبوده و فشار فروش مجددا موجب کاهش قیمت ها به محدوده بازگشایی گردید .

. بازارهای بین المللی و ارز در بازارهای جهانی ، طلا در آخرین روز هفته در ابتدا با افزایش 4 درصدی قیمت مواجه گردیده و در ادامه نزول 1 درصدی قیمت را شاهد بود . این فلز گران نهایتا کار خود را در نرخ 1238 دلار در هر انس به پایان برد . در بازار نفت ، این محصول مهم صنعتی طی روز جمعه با افزایش قیمت 6.5 درصدی مواجه گردیده و به سطح32 دلار و87 سنت در هر بشکه رسید . نفت خام طی روزهای گذشته افت قیمتی شدیدی را تجربه نموده بود . در بازار ارز ، دلار با اندکی کاهش قیمت مواجه گردید . این ارز رایج بازار امروز با 5 تومان کاهش قیمت مواجه گردیده و هم اینک در نرخ 3485 تومان در بازار آزاد در حال معامله می باشد .

. پیش بینی بازار فردا بازار بورس پس از ثبت رقم 1035 میلیارد تومان ارزش خالص معاملات ( فارغ از معاملات عمده و اوراق اجاره ) طی معاملات روز سه شنبه ، از اواسط وقت این روز روندی نزولی را در بسیاری از نمادها در پیش گرفته است . شاید بتوان رقم ثبت شده در این روز را بعنوان اکسترمم مطلق و نقطه عطفی برای تغییر روند صعودی ایجادشده در بازار در نظر گرفت . از نقطه نظر مباحث مربوط به تحلیل تکنیکال ، یک از علائم شناسایی سقف بازار افزایش شدید حجم معاملات در کنار نوسان شدید قیمتی در یک روز می باشد . این اتفاق بعنوان اولین سیگنال تغییر جهت بازار می باشد . در معاملات روز جاری برای سومین روز شاهد کاهش بیشتر ارزش معاملات بودیم که این مساله نشانگر کاهش ورود نقدینگی به بازار می باشد . اما از نکات مثبت بازار طی دو روز گذشته می توان به افزایش حجم خرید از سوی شرکتهای حقوقی اشاره نمود . بازار فردا در ابتدای وقت در نمادهای رایانه و کاشی و سرامیک در محدوده سبز رنگ تابلو ، نمادهای ساختمانی در محدوده 2 تا 4 منفی ، نمادهای بانکی در محدوده صفر تابلو ، نمادهای خودرویی در محدوده 1 تا 2 منفی دامنه نوسان روزانه و نمادهای پالایش نفت در محدوده قرمز رنگ تابلوی معاملات کار خود را آغاز نموده و در ادامه به مانند روز اخیر احتمالا شاهد نوسانات قیمتی حول محدوده بازگشایی قیمت ها خواهیم بود . برآیند کلی معاملات روز آینده احتمالا به نفع طرف عرضه بوده که این مساله موجب کاهش نسبی قیمت ها خواهد گردید .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70