۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 9 اسفند ماه

پیش بینی بازار 9 اسفند ماه
کد: 2927   تاریخ انتشار :۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۰

ادامه روند نزولی با شیبی ملایم

بازار بورس در آخرین روز هفته گذشته در نبود تقاضای کافی ، توان کافی را برای مقابله با عرضه های صورت گرفته در بازار را نداشت . این مساله سبب کاهش بیشتر قیمتها نسبت به روزهای گذشته و همچنین موجب کاهش شاخص کل به پایین ترین سطح خود در یکسال و نیم اخیر گردید .

طی دو روز اخیر بازارهای جهانی با تلاطماتی همراه بودند . در بازار نفت پس از افت قابل توجه قیمتها ، امروز شاهد کمی بازگشت رو به بالای قیمت این ماده مهم صنعتی بودیم . نفت خام آمریکا در حال حاضر در سطح 48 دلار و 68 سنت در هر بشکه در حال معامله می باشد . اما در بازار جهانی طلا قیمت این فلز گران بها در محدوده 1210دلار در هر انس  به ثبات نسبی رسیده است . بازار داخلی ارز در آخرین روز هفته با کمی افزایش قیمتها همراه بود بطوریکه دلار در آخرین لحظات معاملاتی خود در بازار آزاد در سطح 3431 تومان در حال معامله بود .

با توجه به عدم وقوع اتفاقی خاص در بازارهای بین المللی و ثبات ارز در بازار داخلی ، تاثیر خاصی از این بابت متوجه بازار فردای بورس نخواهد بود اما نزدیکی به پایان سال و لزوم تسویه دارندگان اعتبار و همچنین نیاز به نقدینگی از سوی برخی شرکتها در جهت پوشش هزینه های خود ، موجب ادامه فشار بر بازار فردا خواهد گردید که این مساله با توجه به عدم تقاضای کافی موجبات ادامه روند نزولی البته با شیبی ملایم تر را فراهم خواهد نبود . از دیگر مشخصه های بازار فردا حجم بسیار پایین معاملات خواهد بود که این مساله بدلیل افت قیمتها و رکود حاکم بر بازار می باشد .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70