۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

پیش بینی معاون وزیر نفت از زمان لغو تحریمها

پیش بینی معاون وزیر نفت از زمان لغو تحریمها
کد: 13875   تاریخ انتشار :۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۰

 

  • معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت گفت: آمریکا به دنبال لغو تحریمها و اجرای برجام است و پیش بینی می شود تا پایان دیماه تحریمها به طور کامل برداشته شوند.
  • به گزارش TSEpress و به نقل از شانا، امیرحسین زمانی‌نیا در مراسم سی و ششمین سالگرد تاسیس شرکت ملی حفاری ایران که امروز(سه شنبه، یکم دیماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: قدمهای کلیدی برای اجرایی شدن برجام برداشته شده است و پیش بینی می‌شود که تا اواخر دسامبر برجام اجرایی شود و دلیل آن حضور نمایندگان شرکتهای مختلف نفتی خارجی در ایران، برای همکاری با ایران است. وی با بیان این که همکاری شرکتهای نفت و حفاری با شرکتهای خارجی سبب توانمندسازی بخش خصوصی و توسعه فعالیت در حوزه نفت و حفاری است، گفت: امروز در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که برای شرکتهایی که قصد همکاری با ما را دارند، حق انتخاب داریم و در خصوص ارتباط با آنها ملاحظات سیاسی را در نظر نخواهیم گرفت بلکه مسائل تجاری و فنی آنها جهت همکاری در این صنعت مدنظر ماست. زمانی‌نیا با اشاره به این که در چند سال گذشته که ایران در تحریم بود شرکت ملی حفاری ایران از نظر علمی و صنعتی پیشرفت کرد، گفت:عملیات نفت به حیات و توسعه زیربنایی کشور بستگی دارد و نباید آن را با مباحث سیاسی درآمیخت بلکه باید ملاحظات مربوط به توانمندسازی صنعت نفت برای همکاری با شرکتهای مختلف دنیا در نظر گرفته شود. وی با اشاره به حضورشرکتهای مختلف بین‌المللی در ایران برای همکاری با صنعت نفت کشور عنوان کرد: فعالیت شرکتهایی مانند شرکتهای ملی حفاری ایران تا ٦ ماه آینده چندبرابر خواهد شد که باید برای این فعالیتها‌ برنامه‌ریزی شود. معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان این که  در دوره تحریم شرکت ملی حفاری ایران به صورت تصاعدی در بخشهای علمی و فنی رشد کرده است که امیدواریم پس از برجام این رشد تصاعدی با همکاری دارندگان فناوری مدرن در جهان ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: در برخی شهرکهای صنعتی اهواز قطعات نفت و گاز تولید می شود و این مهم نشان از استقلال صنعت نفت و حفاری ایران دارد. زمانی نیا با اشاره به بحث برجام اظهار کرد: آمریکا به دنبال لغو تحریمها و اجرای برجام است و پیش بینی می شود تا پایان دیماه تحریمها به طور کامل برداشته شوند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70