۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

چین دوباره بازار بورس جهان را به لرزه درآورد: یوآن دوباره در کانون نگرانی‌های اقتصاد جهانی

چین دوباره بازار بورس جهان را به لرزه درآورد: یوآن دوباره در کانون نگرانی‌های اقتصاد جهانی
کد: 16809   تاریخ انتشار :۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۰۵

بازار بورس جهانی روز دوشنبه در میانه نگرانی‌ها در مورد تغییر مسیر ارز چین، سقوط کرد.

برای مثال شاخص استاکس یوروپ 600 حدود 0.8درصد سقوط کرد. به این ترتیب این شاخص برای سومین ماه متوالی سقوط کرده است.

به گزارش TSEpress  به نقل از صدای اقتصاد  بانک مرکزی چین یوآن را برای پنجمین دوشنبه متوالی، پایین‌تر نگه داشت. این در حالی است که پیش از این در نشست بزرگ اقتصادی شانگهای قصد داشت نگرانی‌های جهانی در این باره را از بین ببرد.

بازار بورس در آسیا با اندکی کاهش هفته خود را به پایان می‌رساند و اکثر شاخص‌های مهم در این ماه در وضعیت قرمز به سر می‌برند. شاخص شانگهای بیش از 4.4درصد سقوط کرده است.تحلیل‌گران می‌گویند سرمایه‌گذاران این روزها کاملاً مأیوس هستند؛ آن‌ها حتی از نشست گروه 20 نیز نتایج رضایت‌بخشی به دست نیاوردند. در این نشست وزرای اقتصاد مهم‌ترین و بزرگ‌ترین اقتصادهای دنیا دور هم جمع شدند و برای ثبات بازار بین‌المللی و افزایش رشد اقتصاد جهان با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

شاخص سنگ در هنگ‌کنگ نیز 1.3درصد سقوط کرد، شاخص نیکی ژاپن اما به صورت متوسط 1درصد افزایش یافت که به دلیل قدرت گرفتن ین برای صادرکنندگان بوده است.

کالاهای خاصی نظیر طلا اندکی افزایش را تجربه کرده‌اند. طلا 0.8درصد افزایش یافته است.

هرچند سرمایه‌گذاران جهانی سعی کرده بودند در این چند مدت اخیر نسبت به سقوط بازار بورس چین بی‌تفاوت باشند اما وضعیت دوباره قرمز شده و نگرانی‌هایی برای این سرمایه‌گذاران ایجاد شده است. اصلی‌ترین نگرانی نیز در مورد «نحوه مدیریت اقتصادی» در کشور چین است.

تلاش‌های دولت چین در سال جدید برای کاهش دوباره ارزش یوآن، این نگرانی را ایجاد کرده است که مبادا اقتصاد این کشور همچنان در مسیر نزولی قرار دارد.

اقداماتی که در مورد ارز در چین صورت می‌گیر همیشه در کانون توجه سرمایه‌گذاران در جهان قرار می‌گیرد.

یی گانگ رئیس بانک مرکزی چین در این بین تأکید کرده است که یوآن از پایه هیچ مشکلی ندارد و در مسیر درستی در حال حرکت است. او همچنین تأکید کرده است که مشکلات این ارز با اندکی صبر برطرف خواهد شد.

منبع: وال‌استریت ژورنال

اقتصاد   چین   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70