۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

گرایش سهامدارن به شرکت هایی با وضعیت مبهم

گرایش سهامدارن به شرکت هایی با وضعیت مبهم
کد: 17066   تاریخ انتشار :۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۵

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: به تازگی فعالان بازار سرمایه به شرکت‌هایی که وضعیت مبهمی دارند و آینده سودآوری آنها از نظر عدد و رقمی مشخص نیست، اقبال بیشتری نشان می‌دهند و سهام این شرکت‌ها با وجود رشد‌های چند صد درصدی در دو ماه اخیر، باز هم شاهد صف خرید هستند.

  به گزارش TSEpress احسان رضاپور نیکرو در گفت‌وگو با صدای اقتصاد، افزود: بازار روی ابهام در سودآوری سهام برخی شرکت‌ها مانور می‌دهد و این مساله بهانه‌ای شده است برای اینکه برخی از نمادها رشدهای خارق‌العاده در کوتاه مدت داشته باشند و همچنان مورد استقبال سهامداران واقع شوند.

عضو هیات مدیره مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه، تصریح کرد: انتظاراتی که مبنی بر تحقق تغییرات شگرف در روند سودسازی شرکت‌های دارای وضعیت مبهم، بین اهالی بازار سرمایه به‌وجود آمده است اما اگر اتفاقات خوبی که وعده داده می‌شود به وقوع نپیوندد قطعا این نگرانی وجود خواهد داشت که بازار و به‌خصوص قیمت سهام این شرکت‌ها دچار یک شوک منفی شود و به اصلاح ریزش سنگینی را تجربه کند.

وی ادامه داد: البته اگر بحث‌هایی که درباره کاهش هزینه‌های مالی شرکت‌ها، ورود تکنولوژی جدید و همچنین مشارکت با خارجی‌ها و فروش زیرمجموعه‌های شرکت‌ها به آنها در اوایل سال آینده محقق شود، می‌توان گفت وضعیت فعلی چندان بی‌راه و بی‌منطق نبوده است و سهام این شرکت‌ها سریعا پی‌ بر ای مدنظر بازار را پوشش می‌دهند.

این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به تقویت قیمت نفت و فلزات رنگی در چند روز اخیر، اظهار کرد: در پی این اتفاق، در روزهای اخیر، در بازار سرمایه هم شاهد اقبال بیشتری به سهام گروه‌های پالایشی و فلزات بودیم.

رضاپور نیکرو افزود: از دیگر سو بحث اصلاح ساختار مالی در گروه خودروسازی سایپا جدی‌تر دنبال می‌شود و احتمالا رویه‌هایی مشابه روی گروه ایران خودرو نیز پیاده سازی خواهد شد و به دلیل اثرات مثبتی که این اتفاق روی صورت‌های مالی شرکت‌های این گروه می‌گذارد توجه سهامداران به سهام این شرکت‌ها بیش از پیش شده است و رسد قیمتی آن کماکان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: به‌نظر می‌رسد وضعیت فعلی سهام این گروه در هفته جاری نیز ادامه داشته باشد تا اطلاعات جدیدی از شرکت‌ها برسد و شاهد بازگشایی نمادهای مطرح گروه باشیم. پس از آن با اطلاعات جدیدی که از شرکت‌ها می‌رسد، می‌توان وضعیت گروه‌ها را بهتر و دقیق‌تر پیش‌بینی کنیم.

عضو هیات مدیره مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه، همچنین با اشاره به اینکه دیروز در همایش بانکداری، بحث افزایش همکاری‌های بانک‌های ایرانی و بانک‌های اروپایی جدی‌تر مطرح شد، گفت: به نظر می‌رسد با استانداردسازی صورت‌های مالی بانک‌های کشور تا سال آینده، اتفاقات اثرگذار بیشتری را در این گروه شاهد باشیم که باعث جلب توجه سهامداران و رشد قیمتی سهام این گروه می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون گروه بانکی از نظر اهالی بازار جزو گروه‌های پرپتانسیل و با وضعیت بنیادی مناسب محسوب می‌شود، اظهار کرد: به دلیل اینکه فروشنده‌های زیادی هنگام رشد سهام این گروه ظاهر می‌شوند و عرضه‌ها شدت می‌گیرند، اغلب سهامداران ترجیح می‌دهند مدت زمان زیاد روی این گروه سهامداری نکنند.

رضاپور نیکرو تصریح کرد: با توجه به اینکه به زودی براساس شیوه ‌نوینی که بانک مرکزی در پیش گرفته است بانک ها باید افزایش سرمایه بدهند و همچنین با توجه به برقرار رسمی سوئیفت، احتمال اقبال سهامداران به سهام این گروه نیز تقویت شده است و می‌توانند سودآوری خوبی داشته باشند.

اقتصاد   بازار سرمایه   بورس   بورس تهران   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70