۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 11 بهمن ماه

گزارش بازار 11 بهمن ماه
کد: 2037   تاریخ انتشار :۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۷

خرس ها در خواب زمستانی

بازار بورس را در ابتدای وقت اولین روز هفته در حالی آغاز نمودیم که فعالان بازار با دو دلی نسبت به ادامه روند رو به رشد بازار یا برگشت بازار، به ارزیابی ابتدایی بازار پرداختند اما در ادامه با افزایش حجم تقاضا در نمادهای مهم و مطرح بازار از جمله خودرو ، بانکها و رمپنا سایر نمادهای بازار نیز به این جرگه پیوسته و به مرور شاهد تشکیل صف خرید برای نمادهای مختلف بازار بودیم . به نوعی می توان وضعیت روز اخیر بازار را تصویری هم شکل با بازار چهارشنبه هفته گذشته دانست اما بازار امروز با اطمینان بیشتری کار خود را به پایان برد چرا که با نزدیکی به پایان وقت ، صفوف خرید محکم تر شده و عرضه ها محدودتر گردید . یکی از علل جو مثبت روز اخیر بازار را می توان در افزایش حدود 8.5 درصدی قیمت نفت در بازارهای جهانی دانست . در کنار این مساله افزایش امیدواری ها نسبت به گشایش در پرونده هسته ای کشورمان نیز موجبات چنین وضعیتی را فراهم نموده است . بازار ارز بازار ارز طی روز اخیر به مانند هفته گذشته با نوسان خاصی در قیمتها مواجه نگردید بطوریکه دلار طی روز اخیر در محدوده 3455 تومان در بازار آزاد در حال معامله بود . بازارهای جهانی در بازارهای جهانی طی روز گذشته شاهد جهش 8.5 درصدی قیمت نفت بودیم که علت این جهش سخنان روز گذشته مدیر عامل شرکت نفتی شل در رابطه با کاهش سرمایه گذاری به میزان 15 میلیارد دلار در پروژه های پالایشی شیل در سالهای آینده عنوان می گردد . وی نفت 90 دلاری را برای آینده ای نه چندان دور پیش بینی نمود . در حال حال حاضر بازارهای بین المللی به دلیل تعطیلات پایان هفته متوقف می باشند . در آخرین لحظات معاملاتی ، نفت برنت در سطح 53 دلار در حال معامله بود . اما در بازار طلا قیمت این فلز گران قیمت پس از انتشار آماری مبنی بر رشد ضعیف اقتصادی آمریکا در سه ماهه چهارم سال گذشته، 26.52 دلار افزایش یافت و به 1283.79 دلار در هر اونس رسید.

شاخص کل بازار شاخص کل در پایان معاملات روز اخیر با وجود بازگشایی فولادخوزستان و تاثیر منفی 107 واحدی باز هم 286 واحد افزایش نسبت به روز گذشته را تجربه کرد و در سطح 65543 واحد به کار خود پایان داد . نمادهای بانکی و خودرویی بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70