۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 11 شهریور ماه

گزارش بازار 11 شهریور ماه
کد: 8272   تاریخ انتشار :۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۴

تعادلی نسبی حاکم بر کلیت بازار

بازار بورس در آخرین روز هفته در ابتدای وقت به مانند بسیاری از روزهای هفته بدون تغییر قیمت محسوسی نسبت به معاملات پایانی روز گذشته کار خود را آغاز نمود . پس از گذشت لحظات ابتدایی وقت ، در گروه خودرویی ، نماد خپارس بعنوان یکی از مطرح ترین نمادهای بازار با تقاضای زیادی از سوی بازار مواجه گردیده که این مساله موجبات افزایش قیمت این نماد را فراهم نمود . در گروه بانکی نیز حمایت صندوق بازارگردان این سهم موجب گردید تا این نماد با افزایش قیمت نسبی تا محدوده 901 ریال همراه گردد . افزایش قیمت این دو نماد تا حدودی بر فضای کلی این دو گروه و همچنین بازار تاثیر گذار گردید . پس از گذشت نیم ساعت از ابتدای وقت به مانند روز گذشته حجم معاملات با افت محسوسی مواجه گردید که این مساله تا 15 دقیقه پایانی وقت ادامه داشت با کاهش حجم معاملات که عموما نشات گرفته از عقب نشینی خریداران بود ، قیمت ها کمی با اصلاح همراه گردیدند . 15 دقیقه پایانی وقت موج دوم خرید در این دو نماد لیدر بازار موجب افزایش قیمت سهام این دو شرکت تا محدوده بالاترین قیمت بازه روزانه رسید . همچنین طی معاملات امروز نمادهای پالایش نفت و نمادهای بیمه ای با جوی مثبت همراه گردیدند . در گروه قندی نیز وضعیت متفاوتی را از 5 منفی تا 5 مثبت در نمادهای مختلف این گروه شاهد بودیم . سایر گروهها وضعیت متعادلی را در بازار امروز شاهد بودند .

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، امروز طلا و نفت وضعیت متعادلی را سپری می نمایند . امروز طلا تنها با 1 دلار افزایش قیمت به سطح 1140 دلار در هر انس رسیده و هم اینک نیز در همین محدوده در حال معامله می باشد . اما در بازار نفت پس از کاهش شدید قیمت ها طی شب گذشته ، امروز بازار این محصول استراتژیک به ثبات نسبی رسیده است . نفت برنت در حال حاضر در نرخ 48 دلار و 79 سنت در هر بشکه در حال معامله می باشد.

بازار ارز در بازار ارز ، در ادامه روند رو به بالای ارزهای مختلف در روزهای گذشته ، امروز نیز شاهد افزایش بیشتر قیمت ها بودیم . بطوریکه امروز دلار با 14 تومان افزایش قیمت به نرخ 3413 تومان رسید .

شاخص کل طی معاملات روز اخیر شاخص با 25 واحد افزایش نسبت به روز قبل در رقم 64276 واحد به کار خود پایان داد . همچنین ارزش معاملات در روز اخیر به رقم 179 میلیارد تومان بالغ گردید که از این میزان ، 76 میلیارد آن مربوط به معاملات عمده و اوراق مشارکت می باشد . نمادهای بانکی و خودرویی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70