۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 19 May
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 15 اسفند ماه

گزارش بازار 15 اسفند ماه
کد: 16965   تاریخ انتشار :۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۳

نمادهای خودرویی و پالایش نفت همچنان مورد توجه بازار

بازار بورس در ابتدای وقت اولین روز هفته در بسیاری از گروهها کمی بالاتر از قیمت آخرین معاملات روز چهارشنبه کار خود را آغاز نمود . پس از گذشت لحظات ابتدایی وقت شاهد افزایش حجم تقاضا در نمادهای خودرویی و پالایش نفت و همچنین نمادهای فلزات اساسی و تشکیل صف خرید برای بسیاری از نمادهای خودرویی و پالایشی بودیم که این مساله بر کلیت بازار تاثیر مثبت گذاشته تا قیمت سهام سایر گروهها نیز از این جو متاثر گردند . نیم ساعت ابتدایی وقت به همین منوال سپری گردید تا اینکه از این مقطع زمانی کمی بر حجم عرضه افزوده گردید اما این مساله موجب نگردید تا قیمت ها با افت محسوسی همراه گردند . پس از افت و خیز ساعت ابتدایی وقت ، به مرور حجم معاملات کاهش یافته و بازار دچار رکود نسبی گردید که این وضعیت تا ساعت پایانی وقت ادامه یافت . ساعت پایانی وقت در نبود تقاضای کافی در بازار ، قیمت سهام بسیاری از شرکتها با افت قیمت مواجه گردید تا قیمت آخرین معاملات نسبت به قیمت پایانی کاهش یافته و بازار با وضعیت بالا به پایین به کار خود پایان دهد . حجم و ارزش معاملات طی روز اخیر با افت قابل توجهی مواجه گردید که این مساله نشانگر کاهش تعداد خریدار در بازار می باشد . از علل اقبال بازار به نمادهای پالایش نفت و همچنین نمادهای فلزات اساسی افزایش شدید قیمت نفت و همچنین افزایش نسبی فلزات اساسی طی معاملات روز گذشته ارزیابی می گردد .

. بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، طلا طی معاملات آخرین روز هفته میلادی با اندکی کاهش قیمت مواجه گردیده و کار خود را در نرخ 1260 دلار در هر انس به پایان برد . در بازار نفت شاهد افزایش شدید قیمت ها در روز پایانی هفته بودیم بطوریکه نفت برنت با افزایش 5 درصدی قیمت به سطح 38 دلار و 95 سنت در هر بشکه رسید .

. بازار ارز در بازار ارز ، دلار امروز با اندکی افزایش قیمت مواجه گردید . این ارز رایج بازار هم اینک در نرخ 3462 تومان در بازار آزاد در حال معامله می باشد .

. شاخص کل طی معاملات روز اخیر شاخص کل با 324 واحد افزایش نسبت به روز قبل در رقم 78022 واحد به کار خود پایان داد . همچنین ارزش معاملات در روز اخیر به رقم 586 میلیارد تومان بالغ گردید که از این میزان ، 186 میلیارد آن مربوط به معاملات عمده و اوراق مشارکت می باشد . نمادهای خودرویی و بانکی بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.