۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 20 دی ماه

گزارش بازار 20 دی ماه
کد: 14745   تاریخ انتشار :۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

بازاری نوسانی / سهامداران سردرگم

بازار بورس در ابتدای وقت روز اخیر همانگونه که انتظار ان وجود داشت ، در بسیاری از گروهها در محدوده قرمز رنگ دامنه نوسان روزانه کار خود را آغاز نمود . 15 دقیقه ابتدایی وقت فزونی حجم عرضه بر تقاضا موجب کاهش بیشتر قیمت ها و افت قیمت سهام بسیاری از شرکتها به محدوده 4 تا 5 منفی گردید . پس از گذشت دقایق ابتدایی ، به ناگاه شاهد افزایش حجم خرید در نمادهای لیدر بازار از جمله خساپا و فاذر بودیم . این مساله موجب گردید بازار تغییر جهت داده و به محدوده سبز رنگ تابلوی معاملات وارد گردد . وضعیت رو به بالای بازار تا اواسط وقت ادامه داشته تا اینکه از این مقطع زمانی مجددا بر حجم عرضه ها افزوده گردید تا شاهد اصلاح قیمت ها تا محدوده صفر تابلو باشیم . با خرید مجدد خساپا که لیدر این روزهای بازار تلقی می گردد ، مجددا نمادهای خودرویی و در ادامه سایر نمادها اندکی با افزایش قیمت مواجه گردیدند تا بدین ترتیب شاهد بازاری بشدت نوسانی در بازار امروز باشیم . ساعت پایانی وقت بازار کمی از تب و تاب افتاده و دامنه تلاطمات کاهش یافت . لحظات پایانی وقت با توجه به تشکیل صف خرید برای خساپا و پایدار ماندن صف 8 میلیونی این سهم ، بازار در محدوده سبز رنگ به کار خود پایان داد .

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، طلا روز نسبتا آرامی را در معاملات آخرین روز هفته تجربه نمود . این فلز گران بها طی معاملات روز اخیر در محدوده 1103 دلار در هر انس در حال معامله بود . در بازار نفت ، این محصول مهم صنعتی ، روز جمعه در ابتدا شاهد کمی افزایش قیمت ها بوده و در ادامه مجددا با کاهش قیمت مواجه گردید . بطوریکه نفت برنت با 1 درصد کاهش قیمت به سطح 33 دلار و 35 سنت افزایش قیمت یافت .

بازار ارز در بازار ارز ، دلار در ادامه روند رو به بالای خود ، امروز نیز با افزایش قیمت بیشتری مواجه گردید . این ارز رایج بازار هم اینک در نرخ 3735 تومان در بازار آزاد در حال معامله می باشد .

شاخص کل طی معاملات روز اخیر شاخص کل با 193 واحد کاهش نسبت به روز قبل در رقم 62461 واحد به کار خود پایان داد . همچنین ارزش معاملات در روز اخیر به رقم 345 میلیارد تومان بالغ گردید که از این میزان ، 198 میلیارد آن مربوط به معاملات عمده و اوراق مشارکت می باشد . نمادهای خودرویی و بانکی بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

گزارش بازار   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.