۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 24 آذرماه

گزارش بازار 24 آذرماه
کد: 13494   تاریخ انتشار :۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۲

فضای مثبت بازار متاثر از احتمال بسته شدن پرونده PMD

بازار بورس در ابتدای وقت روز جاری ، در بسیاری از گروهها کمی پایین تر از قیمت صفر تابلوی معاملات کار خود را آغاز نمود . نیم ساعت ابتدایی وقت شاهد فزونی حجم تقاضا نسبت به عرضه بودیم که این مساله موجب گردید اکثر گروهها با افزایش قیمت همراه گردند . روند رو به بالای بازار تا اواسط وقت ادامه داشته و از این مقطع زمانی بازار با کاهش حجم معاملات وارد فاز رکودی گردید . ساعت پایانی وقت مجددا بازار با افزایش حجم تقاضا مواجه گردیده و قیمت ها مجددا با افزایش نسبی همراه گردیدند . جو مثبت ایجاد شده در بازار روز اخیر متاثر از انتشار تصمیم شورای حکام سازمان ملل ارزیابی می گردد . طبق برنامه ، امروز در جلسه شورای حکام سازمان ملل گزارش آژانس بین المللی هسته ای در مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بر اساس این گزارش موضوع بسته شدن پرونده ابعاد نظامی کشورمان مطرح گردیده و به احتمال زیاد این پرونده در جلسه مذکور مختومه خواهد گردید . این اتفاق موجب گردید تا امروز شاهد افزایش حجم تقاضا در بسیاری از گروهها باشیم .

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، طلا وضعیت متعادلی را در محدوده 1062 دلار شاهد بوده و نفت خام 1.5 درصد افزایش قیمت را تجربه نمود . در بازار نفت ، نفت خام برنت امروز با 56 سنت افزایش قیمت به سطح 38 دلار و 54 سنت در هر بشکه رسید .

بازار ارز در بازار ارز ، دلار امروز باز هم با کمی کاهش قیمت همراه گردید . این ارز رایج بازار امروز با حدود 5 تومان کاهش قیمت به نرخ 3605 تومان رسیده و در این محدوده به ثبات نسبی رسید .

شاخص کل طی معاملات روز اخیر شاخص کل با 17 واحد افزایش نسبت به روز قبل در سطح 62233 واحد به کار خود پایان داد . همچنین ارزش معاملات در روز اخیر به رقم 217 میلیارد تومان بالغ گردید که از این میزان ، 145 میلیارد آن مربوط به معاملات عمده و اوراق مشارکت می باشد . نمادهای بانکی و خودرویی بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.