۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 25 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 26 بهمن ماه

گزارش بازار 26 بهمن ماه
کد: 16302   تاریخ انتشار :۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۱

بازگشت بازار به مسیر صعودی به رهبری نمادهای خودرویی و بانکی

بازار بورس در ابتدای وقت روز اخیر در بسیاری از گروهها کمی بالاتر از قیمت های آخرین معاملات روز گذشته کار خود را آغاز نمود . پس از گذشت لحظات ابتدایی وقت شاهد افزایش حجم تقاضا در نمادهای مختلف و در راس آنها نمادهای بانکی بودیم بطوریکه نماد وبصادر در همان دقایق ابتدایی با صف خرید 40 میلیون سهمی مواجه گردید . در نمادهای خودرویی نیز در پی انتشار خبر عرضه بلوک 6 درصدی خساپا در نرخ 3500 ریال ، نمادهای این گروه از همان ابتدای وقت با صف خرید همراه گردیدند . جو مثبت ایجاد شده در این دو گروه مطرح بازار ، موجبات افزایش قیمت سهام بسیاری از شرکتها را فراهم نمود . پس از گذشت 1 ساعت از ابتدای وقت حجم عرضه ها افزایش یافته تا شاهد اصلاح قیمتی بخش عمده ای از بازار باشیم . از اواسط وقت موج دوم خرید موجب گردید بانک صادرات که به بعنوان یکی از رهبران بازار این روزها شناخته می شود با صف خرید مواجه گردیده تا ابتدائا موجب افزایش قیمت نمادهای همگروه گردیده و در ادامه بر سایر نمادهای بازار تاثیر گذار گردد . نیم ساعت پایانی وقت نوسانات قیمتی به حداقل خود رسیده و بازار در بسیاری از نمادها با وضعیتی تعادلی همراه گردید .

. بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، طلا در ابتدای هفته میلادی کار خود را با 2 درصد کاهش قیمت آغاز نموده و هم اینک در نرخ 1209 دلار در هر انس در حال معامله می باشد . در بازار نفت ، نفت برنت در ادامه روند رو به بالای خود امروز نیز با 1 درصد افزایش قیمت بیشتر مواجه گردیده و به نرخ 33 دلار و 15 سنت در هر بشکه رسید .

. بازار ارز در بازار ارز ، دلار در مسیر نزولی خود امروز نیز با کاهش قیمت بیشتری همراه گردید . این ارز رایج بازار ، امروز با 40 تومان کاهش قیمت مواجه گردیده و به سطح 3455 تومان رسید .

. شاخص کل طی معاملات روز اخیر شاخص با 668 واحد افزایش نسبت به روز قبل در رقم 77377 واحد به کار خود پایان داد . همچنین ارزش معاملات در روز اخیر به رقم 667 میلیارد تومان بالغ گردید که از این میزان ، 182 میلیارد آن مربوط به معاملات عمده و اوراق مشارکت می باشد . نمادهای گروه بانکی و خودرویی بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.