۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 29 بهمن ماه

گزارش بازار 29 بهمن ماه
کد: 2646   تاریخ انتشار :۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۴

ادامه روند نزولی بازار

بازار بورس همانگونه که انتظار آن وجود داشت ؛ در ابتدای وقت در محدوده منفی دامنه نوسان روزانه کار خود را آغاز نمود . معاملات 1 ساعت ابتدایی بازار در حالی رقم خورد که بدلیل عدم وجود فروشنده قابل ذکری در محدوده منفی ، حجم معاملات با افت شدیدی نسبت به روزهای گذشته همراه گردید . این وضعیت تا نیم ساعت پایانی ادامه داشت . در نیم ساعت پایانی وقت با افزایش حجم عرضه در نماد خودرو و تشکیل صف فروش برای این سهم سایر نمادهای بازار نیز با افت قیمت همراه گردیدند . یکی از علل منفی بودن بازار روز اخیر در پیش رو بودن دو روز تعطیلی پایان هفته عنوان می گردد . گروه دارویی جزء محدود گروههای مثبت بازار امروز بود که علت این مساله را می توان در گزارشات مثبت دو نماد دالبر و دسینا از پیش بینی سود سال آینده خود عنوان نمود . گروه حمل و نقل نیز در سایه گزارش مثبت پیش بینی سود 94 حتوکا وضعیت بالنسیه بهتری را نسبت به سایر گروهها تجربه نمود . از وقایع قابل ذکر روز اخیر می توان به ارائه پیش بینی سود سال آینده بانک انصار همراه با 20 درصد تعدیل مثبت نسبت به سال جاری و تشکیل صف سنگین خرید برای این نماد اشاره نمود .

بازارهای بین المللی نفت پس از افت 3 درصدی قیمت روز گذشته ، امروز مجددا شاهد بازگشت به سطح قبلی خود بود . نفت خام آمریکا امروز در محدوده 53 دلار در هر بشکه در حال معامله می باشد . اما در بازار طلا در پی کاهش تقاضا از سوی کشور چین در آستانه سال نو ، قیمت طلا کاهش یافته و به سطح 1210 دلار در هر انس رسید . بازار ارز در بازار ارز ، پس از افت قیمت ارزهای مختلف در روزهای گذشته ، امروز شاهد ثبات قیمتها در این بازار بودیم . در علت یابی افت قیمت چند روزه اخیر ارز در بازار آزاد ؛ تزریق ارز در بازار از سوی برخی شرکتهای صادراتی در جهت پوشش هزینه ها و بدهی های پایان سال این شرکتها عنوان می گردد . دلار در حال حاضر در سطح 3405 تومان در بازار آزاد در حال معامله می باشد . شاخص کل در پایان معاملات روز اخیر با 90 واحد کاهش نسبت به روز گذشته در رقم 64721 واحد به کار خود پایان داد . نمادهای ساختمانی و پتروشیمی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70