۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 7 بهمن ماه

گزارش بازار 7 بهمن ماه
کد: 1934   تاریخ انتشار :۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵

بهبود وضعیت کلی بازار / بزرگان حقوقی حامیان بازار

بازار بورس در روز اخیر را، در حالی آغاز نمودیم که در ابتدای وقت وضعیت متعادلی بر بازار حاکم بود اما پس از گذشت دقایق ابتدایی، حجم تقاضا در نمادهای ساختمانی موجب گردید این گروه (بسته به نماد) تا آستانه بالای قیمتی خود افزایش قیمت را تجربه نمایند و حتی برای برخی از نمادهای این گروه صف خرید تشکیل گردد. اما در سوی دیگر نمادهای بزرگ و مطرحی مانند رمپنا، تاپیکو، بانکها و خودرو در محدوده صفر تابلو از سوی شرکتهای حقوقی مورد حمایت قرار گرفتند که این مساله موجب گردید سایر نمادهای بازار با افت قیمتی چندانی مواجه نگردند. در ادامه بازار با افت و خیزهایی همراه گردید اما در لحظات پایانی شاهد افزایش حجم تقاضا و بالتبع کمی افزایش قیمت ها بودیم. در گروه معدنی روز گذشته نرخ بهره مالکانه از سوی کمیسیون تلفیق معادل 25 درصد از فروش محصولات این شرکتها تعیین گردید.

آخرین تحولات مذاکرات در زمینه مسائل مربوط به پرونده هسته ای کشورمان روز گذشته 11 تن از سناتورهای کنگره آمریکا طرحی را مبنی بر حمایت از مذاکرات مطرح نمودند که نشانه نرم تر شدن موضع نمایندگان مجلس آمریکا در قبال مذاکرات می باشد. طبق برنامه مقرر گردیده ادامه مذاکرات با حضور دکتر ظریف، فابیوس، مایر و کری هفته آینده در مونیخ آلمان برگزار گردد .

بازار ارز بازار ارز طی روز اخیر با کمی کاهش قیمت در ارزهای مختلف مواجه بود بطوریکه دلار در معاملات امروز با 70 ریال کاهش قیمت، در حال حاضر در نرخ 3462 تومان در بازار آزاد در حال معامله می باشد . بازار های بین المللی

در بازار نفت شاهد تغییر خاصی در قیمتها نبودیم. نفت برنت طی 24 ساعت اخیر در محدوده 48 دلار درحال معامله می باشد. اما در بازار طلا شاهد تلاطمات شدیدی در نرخ این فلز گرانبها هستیم که از علل اصلی این موضوع می توان به وضعیت اقتصادی منطقه یورو در پی متزلزل بودن ارزش یورو در برابر سایر ارزهای معتبر اشاره نمود. در حال حاضر هر انس طلا در نرخ 1280 دلار در حال معامله می باشد.

و اما شاخص

شاخص کل در پایان معاملات روز اخیر با 14 واحد افزایش به رقم 65128 رسید. نمادهای بانکی و خودرویی بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند.

نکته مهم و قابل ذکر در مورد اوضاع این روزهای شاخص انجام معاملات بلوکی در نمادهای تاثیرگذار شاخص در محدوده قیمیتی مثبت می باشد، برای مثال در معاملات امروز خودرو، وتجارت، وبملت این نوع معاملات را تجربه کردند. معاملاتی که به عقیده کارشناسان و فعالان بازار می بایستی در بازار معاملات بلوکی انجام شود تا شاخص روند عادی و طبیعی خود را طی کند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70