۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 9 آذرماه

گزارش بازار 9 آذرماه
کد: 12514   تاریخ انتشار :۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۴

وضعیت تعادلی حاکم بر کلیت بازار

بازار بورس در ابتدای وقت روز اخیر در بسیاری از گروهها در محدوده قیمت آخرین معاملات روز گذشته کار خود را آغاز نمود . در ادامه در گروه خودرویی شاهد تحرکاتی هرچند محدوده در محدوده سبز رنگ تابلوی معاملات بودیم . نمادهای بانکی باز هم با بی مهری مواجه گردیده و نمادهای بزرگ این گروه در محدوده 2 منفی دامنه نوسان روزانه در حال معامله بوده و نمادهای پالایش نفت در پی انتشار خبر برنامه عرضه بلوک 17 درصدی سهام این شرکت ، با افزایش قیمت به محدوده سبز رنگ مواجه گردید که این مساله بر سایر نمادهای هم گروه خود تاثیر گذار گردید . سایر گروهها طی معاملات روز اخیر وضعیت متعادلی را تجربه نمودند . در حوزه خودرو ، امروز یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو شرکت اشکودا از زیر مجموعه فولکس واگن را عنوان شریک چهارم ایران خودرو معرفی نمود . هر چند قرارداد نهایی هنوز بین این دو خودرو ساز منعقد نگردیده است . همچنین امروز سهم تازه وارد بازار یعنی خدیزل از همان ابتدای وقت با اقبال بازار کار خود را با صف خرید آغاز نموده و پس از عرضه 6 میلیون سهم از سوی بازار با صف خرید 26 میلیونی به استقبال بازار فردا رفت .

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، طلا و نفت در اولین روز کاری هفته کمی پایین تر از قیمت های آخرین معاملات روز جمعه کار خود را آغاز نمودند . طلا امروز در نرخ 1056 دلار در هر انس معاملات خود را اغاز نمود و هم اینک نیز در این نرخ در حال معامله می باشد . در بازار نفت ، نفت برنت دریای شمال با 15 سنت کاهش قیمت نسبت به معاملات روز جمعه کار خود را آغاز نموده و هم اینک در نرخ 44 دلار و 74 سنت در هر بشکه در حال معامله می باشد .

بازار ارز در بازار ارز ، دلار در ابتدای وقت روز اخیر کمی پایین تر از قیمت های آخر وقت روز گذشته معاملات خود را آغاز نموده و در ادامه در محدوده قیمتی 3620 تومان به تعادل نسبی رسید .

شاخص کل طی معاملات روز اخیر شاخص با 8 واحد افزایش نسبت به روز قبل در رقم 62648 واحد به کار خود پایان داد . همچنین ارزش معاملات در روز اخیر به رقم 290 میلیارد تومان بالغ گردید که از این میزان ، 189 میلیارد آن مربوط به معاملات عمده و اوراق مشارکت می باشد . نمادهای بانکی و پالایش نفت بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70