۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 9 آذر

گزارش بازار 9 آذر
کد: 344   تاریخ انتشار :۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۵

بازار همچنان در فاز نزولی

بازار در دومین روز هفته در ادامه روند رو به پایین خود باز هم با افت بیشتر قیمتها همراه گردید . عدم حمایت شرکتهای حقوقی که صاحبان اصلی بازارند در کنار افزایش قیمت بیشتر ارز در بازار آزاد موجبات افت بیشتر قیمت ها را فراهم نموده است . در کنار این مساله برخی نمادهای مطرح بازار از جمله خودرو ، وبصادر وبملت تاپیکو و چند نماد دیگر مورد توجه بازار طی روز گذشته و امروز سطوح حمایت خود را شکستند که این مساله با توجه به فعال شدن استاپ لاس و حد ضرر برخی سهامداران موجب ایجاد موج فروش جدیدی در بازار گردیده است . شاخص کل نیز با شکستن اولین سطح حمایتی خود ، مهمترین مقاومت خود در سطح 70300 واحد را نشانه رفته است که یکبار این سطح را در تیر ماه سال جاری دیده است . از نکات مهم بازار امروز می توان به افزایش سهم شرکتهای حقوقی در بخش خرید به 55 درصد ارزش معاملات در مقابل کاهش عرضه به کمتر از 45 درصد اشاره نمود .

دلار که این روزها بعنوان رقیبی جدی برای بورس عرض اندام می کند امروز نیز با حرکتی شارپی سطح 3500 تومان را در هم نوردید که این مساله موجب افزایش قیمت طلا بعنوان دیگر رقیب بازار بورس گردید .

شاخص کل طی روز اخیر با 1055 واحد کاهش به رقم 72189 واحد رسید . بیشترین حجم معاملات امروز مربوط به نمادهای بانکی با 7.9 درصد و نمادهای خودرویی با 5.2 درصد ارزش معاملات به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70