۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

۲ عاملی که طلا را گران کرد

۲ عاملی که طلا را گران کرد
کد: 6330   تاریخ انتشار :۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۸

در هفته گذشته بار دیگر بهای طلا روند افزایشی را به ثبت رساند، علت آن نیز تضعیف دلار آمریکا از یک سو و برگزاری جلسه کمیته بازار باز فدرال رزرو از سوی دیگر بود .
به گزارش TSEpress به نقل از افکارنیوز، در هفته گذشته بار دیگر بهای طلا روند افزایشی را به ثبت رساند، علت آن نیز تضعیف دلار آمریکا از یک سو و برگزاری جلسه کمیته بازار باز فدرال رزرو از سوی دیگر بود که در آن عنوان شد هر گونه افزایش نرخ بهره وابسته به بهبود بیشتر در بازار نیروی کار آمریکاست. تحولات بازار طلا در هفته منتهی به ۲۱ ژوئن ۲۰۱۵-۳۱ خردادماه ۹۴ نشان میدهد قیمت طلا در بازار نیویورک در محدوده ۱۲۰۲.۵-۱۱۸۱.۴۵ دلار برای هر اونس در نرخ‌های پایانی ثبت شده است. ضمن آنکه متوسط بهای طلا در هفته گذشته نسبت به متوسط ان در هفته ماقبل ۱.۰۵ درصد افزایش یافت. تحلیل بانک مرکزی از تحولات بازار طلا حکایت از آن دارد که روز دوشنبه، با تضعیف دلار آمریکا پیش از برگزاری کمیته سیاستگذاری فدرال رزرو و با وجود نااطمینانی در مورد نتیجه مذاکرات پیرامون بدهی یونان، بهای طلا افزایش یافت. البته نمی‌تواند از نقش معامله‌گران تکنیکال نیز در رشد بهای طلا در این روز چشم پوشی کرد. با افزایش بهای طلا به بالای سطح حمایتی ۱۱۸۰ دلار در هر اونس، تقاضای تکنیکال افزایش یافت. در نتیجه در این روز بهای طلا با ۰.۵ درصد رشد به سطح ۱۱۸۶.۶۰ دلار در هر اونس رسید. روز سه شنبه، در حالی که فقدان راه حلی برای بدهی‌های یونان آن چنان باعث تقاضای دارایی امن در بازار نشد و مقاومت دلار آمریکا برای رشد در این روز، بهای فلز زرد رنگ با افت همراه بود. در واقع بازار معتقد اس که با بهبود اقتصاد آمریکا، بهای طلا باز هم تضعیف می‌شود. از همین رو به اخبار مثبت بیش از اخبار منفی واکنش می‌دهد و تنها یک خبر مثبت از اقتصاد آمریکا موجب تضعیف محسوسی در بهای طلا می‌شود. به هر رو، بهای طلا در این روز با ۰.۴ درصد کاهش به سطح ۱۱۸۱.۴۵ دلار در هر اونس رسید. بهای طلا روز چهارشنبه با تضعیف دلار امریکا در پی جلسه بانک مرکزی ایالات متحده، افزایش یافت. رویکرد مثبت سیاستگذاران پولی ایالات متحده نسبت به رشد اقتصادی این کشور موجب شد تا دلار آمریکا در برابر ارزهای عمده تضعیف شود. این امر در نهایت موجب رشد قیمتی ۰.۵ درصدی بهای طلا شد تا در پایان این روز طلا با قیمت ۱۱۸۷.۷۶ دلار در هر اونس مبادله شود. بهای طلا روز پنجشبنه از سطح ۱۲۰۰ دلار در هر اونس گذشت، زیرا در جلسه کمیته بازار باز مشخص شد روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آهسته تر از آن چیزی است که فعالان بازار انتظار داشتند. لذا اررزش دلار تضعیف شد و همین امر نیز باعث رشد قیمتی طلا شد. شاه‌بیت جلسه سیاستگذاران پولی منوط کردن افزایش نرخ بهره به بهبود بیشتر در بازار نیروی کار بود. در این روز بهای طلا با ۱.۲ درصد افزایش به سطح ۱۲۰۲.۵۰ دلار در هر اونس رسید. روز جمعه، بازار هم روند افزایشی بهای طلا ادامه داشت. تاجایی که بهای آن به نزدیکی سطح حداکثری سه ماهه رسید. به جز تداوم آثار جلسه فدرال رزرو، نگرانی‌ها در مورد یونان نیز عامل دیگری برای افزایش بهای طلا بود. بدین شکل بهای طلا در طول هفته ۱.۸ درصد رشد داشت.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70