۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

‌توافق با ذوب‌آهن برای خرید ۴۰هزار تن ریل‌

‌توافق با ذوب‌آهن برای خرید ۴۰هزار تن ریل‌
کد: 17929   تاریخ انتشار :۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۵۸

معاون فنی و زیر‌بنایی شرکت راه‌آهن از توافق با شرکت ذوب‌آهن اصفهان به منظور خرید ۴۰ هزار تن ریل در چارچوب حمایت از تولید داخل خبر داد.

  به گزارش  TSEpress  و به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده‌ با اعلام این خبر بیان کرد: طبق توافق با شرکت ذو‌ب‌آهن اصفهان 40 هزار تن ریل u33 به ارزش هر تن 60 یورو خریداری می شود.

محمدزاده افزود: این میزان ریل تا پایان سال جاری از سوی شرکت ذوب آهن تحویل راه‌آهن خواهد شد.

بنابراین گزارش پیش از این‌ مدیرعامل راه‌آهن در این‌باره گفته بود: ‌راه‌آهن‌ بارها اعلام کرده است و باز هم تاکید می‌کند که هرقدر ریل ملی در کشور تولید شود، ما خریداریم و از آن استفاده می‌کنیم.

بنا به گفته محسن پورسید آقایی‌‌ هنوز ریل ملی به دست شرکت راه‌آهن نرسیده است،هر زمان کارخانه ذوب‌آهن بتواند ریل را تولید کند شرکت راه‌آهن همه ظرفیت این کارخانه را خریداری می‌کند.

وی همچنین درباره قرار‌داد خرید ریل از کشور هند هم گفته بود که ‌این قرار‌داد که مربوط به دو سال پیش است 250 هزار تن ریل جدید به ایران وارد می‌کند،قرار‌داد به‌ نحوی منعقد شده که 95 درصد هزینه آن را اعتبار‌های در نظر گرفته شده از سوی دولت هند تامین خواهد کرد و ایران تنها پنج درصد از پول مورد نظر را تامین می‌کند؛ برخلاف صحبت‌هایی که خبر از میلیارد‌دلاری بودن این قرار‌داد می‌دهند باید اعلام کنم که کل رقم این قرار‌داد حدود 250 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

.

فارس

   

ذوب آهن   راه آهن   ریل   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70