۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ا‌ولین محموله ریل ملی آماده تحویل به‌ راه‌آهن شد

ا‌ولین محموله ریل ملی آماده تحویل به‌ راه‌آهن شد
کد: 30341   تاریخ انتشار :۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۵۵

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن بیان کرد: ما از ریل تولید داخل استقبال می‌کنیم و مطمئن هستیم که اگر تولید ریل داخلی به تولید انبوه برسد، قیمت‌های آن هم متعادل‌تر‌ خواهد شد.

به گزارش TSEpress  مازیار یزدانی، با اشاره به برنامه‌ریزی برای بارگیری اولین محموله ریل ملی (تولید شده توسط شرکت ذوب‌آهن اصفهان) اظهار داشت: اولین محموله ریلی ملی آماده تحویل به راه‌آهن است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما در حال تأمین واگن برای حمل این ریل‌ها از ذوب‌آهن اصفهان به انبار شرکت راه‌آهن در تهران هستیم.

یزدانی افزود:‌ این ریل‌ها U33 است که توسط واگن‌های باری به انبار شرکت راه‌آهن در تهران منتقل می‌شود.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن اظهار داشت:‌ این ریل‌ها در اولین پروژه‌ای که نیازمند ریل باشیم، نصب خواهد شد و به کار گرفته می‌شود.

یزدانی با تأیید تطابق با استاندارد ریل‌ داخلی، اضافه کرد: این ریل‌ها از سوی شرکت بازرس خارجی بررسی و تأیید شده و استانداردهای خود را طی کرده است.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن بیان کرد: ما از ریل تولید داخل استقبال می‌کنیم و مطمئن هستیم که اگر تولید ریل داخلی به تولید انبوه برسد، قیمت‌های آن هم متعادل‌تر‌ خواهد شد.

یزدانی اظهار داشت: ریل، نیاز اساسی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است، در بحث نگهداری خطوط و در واقع تداوم سیر، حرکت و حفظ ایمنی،‌نیازمند ریل هستیم و باید ریل تأمین شود، بنابراین همواره در زمینه تولید ریل توسط ذوب‌آهن پیگیری‌ و استقبال می‌کردیم.

به گزارش فارس ‌در سال 95 پس از کش و قوس‌های فراوان، ذوب‌آهن اعلام کرد آماده عقد قرارداد برای تولید‌ ریل است، شرکت راه‌آهن به عنوان متولی اصلی ریل و نیازمند جدی این محصول، بلافاصله پیگیری‌ و مجوز‌های لازم را اخذ کرد و‌ قرارداد تولید 40 هزار تن ریل U33 که مناسب سرعت پایین‌تر و حساسیت‌های کمتر است، را منعقد کرد‌.

این قرارداد در تاریخ 25 آبان 95 منعقد شد و مدت اجرای آن پنج ماه بود، یعنی‌باید عملاً در ابتدای سال 96 کل این 40 هزار تن ریل تحویل راه‌آهن می‌شد  اما با حدود یک سال تأخیر، ذوب‌آهن توانست‌ ریل تأیید شده را تولید کند؛ حجم قرارداد 40 هزار تن با مبلغ کلی 25 میلیون یورو است.

پیش از این امراللهی، معاون مدیر پروژه دوخطه‌سازی و قطارهای حومه‌ای راه‌آهن،‌ در این‌باره به خبرنگار فارس گفته بود: برای این که خیال ذوب‌آهن راحت باشد این قرارداد را به صورت ارزی منعقد کردیم، با قیمت هر تن 625 یورو که در واقع این قیمت، قیمت تولید ریل توسط شرکت‌های گرید یک اروپایی تولید‌کننده ریل است.

 

ذوب آهن اصفهان   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70