۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

پرداخت تسهیلات به شرکت‌های ریلی بابت حضور در بنادر

پرداخت تسهیلات به شرکت‌های ریلی بابت حضور در بنادر
کد: 30620   تاریخ انتشار :۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۵

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اسکله روروی ریلی در بندر امیرآباد در آستانه تکمیل است، گفت: سازمان بنادر آماده پرداخت تسهیلات به شرکت‌های ریلی بابت حضوردر بنادر است.

محمد راستاد امروز در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، اظهار داشت:‌از اهداف مهم سازمان بنادر و دریانوردی توسعه حمل ونقل چند وجهی است، اینکه بنادر صرفا به یک شیوه حمل و نقلی برای دسترسی به پس‌کرانه متصل نباشد مطلوب است و باید این امکان وجود داشته باشد که بنادر هر چه بیشتر از ظرفیت مدل‌های حمل و نقلی دیگر استفاده کند.

وی ادامه داد:‌مطمئنا توزیع کالا روی سایر مدل‌های حمل و نقل خصوصا حمل و نقل ریلی موجب ایجاد مزیت رقابتی برای بنادر تجاری کشور می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ارزیابی بنادر تجاری در دنیا بابت رقابت‌پذیر بودن گزینه‌های مختلفی دارد که یکی از آنها امکان بهره‌گیری کامل از حمل و نقل چند وجهی است؛ در راستای این سیاست سازمان بنادر به دنبال این است که سهم حمل و نقل ریلی از / به بنادر افزایش یابد.

راستاد بیان کرد: در همین رابطه تمرکز سازمان بنادر در بندر شهید رجایی به حوزه ریلی زیاد است، مطالعاتی با استفاده از مشاوران داخلی و خارجی شروع شده است برای آنکه بررسی شود چگونه توسعه زیرساخت‌های ریلی در بندر شهید رجایی محقق شوند به نحوی که سهم حمل و نقل ریلی خصوصا در حمل و نقل کانتینری افزایش یابد.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که به صورت مستمر در راستای توسعه زیرساخت‌های ریلی در بنادر در دستور کار سازمان بنادر و شرکت راه‌آهن است تلاش برای افزایش سهم کالای ریلی در بنادر است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: پس از بندر شهید رجایی اولویت ما در توسعه ریلی در بندر امام خمینی (ره) خواهد بود.

راستاد بیان کرد: بندر امیرآباد از بنادر مهم ریل پایه در شمال کشور است که اسکله روروی ریلی در بندر امیرآباد در شرف تکمیل و بهره‌برداری است؛‌ این اسکله کمک می‌کند کشتی‌های روروی ریلی از کشورهای حاشیه خزر پذیرش شود.

وی اظهار داشت: رویکرد ما در بنادر شمال کشور پس از اتصال به ریل تجهیز به اسکله‌های روروی ریلی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌ اتصال راه‌آهن به بندر انزلی هم اتفاق خواهد افتاد. در بندر آستارا نیز اخیرا ایستگاه راه‌آهن به مجاورت بندر رسیده است. بنابراین اتصال آنتنی بندر به ایستگاه راه‌آهن به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دارد.

راستاد اضافه کرد: در بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوس کشور سازمان بنادر توسعه زیرساخت‌های ریلی را در درون بندر در دستور کار دارد و اتصال بندر به راه‌آهن چابهار زاهدان هم در حال پیشرفت است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم سهم کالای ریلی از / به بنادر افزایش یابد، گفت: تلاش می‌کنیم مشوق‌هایی برای شرکت‌های ریلی که بخواهند در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها و روبنای ریلی با هدف افزایش سهم وی فعالیت کنند، تسهیلات ارائه شود و قرارداد سرمایه‌گذاری با آنها منعقد کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: آماده پرداخت تسهیلات مناسب به شرکت‌های ریلی بابت حضور در بنادر هستیم.

راستاد با بیان اینکه در حال حاضر 59 کیلومتر خط آهن در بندر شهید رجایی قرار دارد، گفت: همچنین در بندر امام خمینی (ره) 100 کیلومتر خط آهن داریم.

وی افزود:‌رویکرد ما و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برقراری ارتباط بین صاحبان کالا، بندر و ریل است.

 

حمل و نقل ریلی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70