۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

قیمت لبنیات تا آخر هفته مشخص می شود

قیمت لبنیات تا آخر هفته مشخص می شود
کد: 30717   تاریخ انتشار :۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۴۰

 یک مقام مسئول گفت: بررسی قیمت لبنیات و شیر به کارگروه ستاد تنظیم بازار کشور رفته است و تا پایان هفته قیمت این محصولات اعلام خواهد شد.      

به گزارش TSEpress علی رجبی، رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت اعلام جدید نرخ لبنیات در بازار اظهار کرد: بررسی موضوع قیمت لبنیات و شیر به کارگروه ستاد تنظیم بازار کشور رفته است که تا پایان هفته، قیمت این محصولات اعلام می شود. وی در پاسخ به این سوال که افزایش 10 درصدی قیمت لبنیات جوابگوی هزینه تولیدکنندگان است، افزود: اگرچه رئیس جمهور تنها مجوز افزایش 10 درصدی قیمت لبنیات به ستاد تنظیم بازار داد، اما این نرخ به سبب نوسان شدید هزینه های تولید، قابل قبول نیست. به گفته رجبی؛ امکان پیش بینی  درصد افزایش قیمت لبنیات در بازار وجود ندارد و هم اکنون باید منتظر ماند و دید که ستاد تنظیم بازار، چه تصمیماتی در این باره اتخاذ می‌کند. رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات در پاسخ به این سوال که افزایش مجدد قیمت لبنیات چه تاثیری در کاهش سرانه مصرف دارد، بیان کرد: اگرچه افزایش مجدد نرخ محصولات لبنی تاثیر مستقیمی بر کاهش سرانه مصرف دارد، اما با وجود افزایش 50 تا 60 درصدی مواد پتروشیمی و نهاده‌های تولید، دامداران و صنایع لبنی برای تامین هزینه های خود، چاره دیگری جز افزایش قیمت محصولات خود ندارند، به همین خاطر تمامی عوامل تولید باید راهکار مناسبی برای جبران کاهش مصرف به کار گیرند. وی در پایان تصریح کرد: کلسیم موجود در محصولات لبنی می‌تواند در کاهش هزینه های درمان و جلوگیری از بیماری های پوکی استخوان ، پوسیدگی دندان و...کمک حال دولت باشد؛ بنابراین انتظار می رود که دولت با اختصاص یارانه به این بخش از کاهش سرانه مصرف لبنیات جلوگیری کند.

لبنیات   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70