۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ارزش جایگزینی شرکت‌های بورسی؛ نکته‌ای که از نگاه سهامداران بازار سرمایه دور مانده است

ارزش جایگزینی شرکت‌های بورسی؛ نکته‌ای که از نگاه سهامداران بازار سرمایه دور مانده است
کد: 31314   تاریخ انتشار :۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۶

همواره باید میان سودآوری شرکت، ارزش داراییها و سرمایۀ شرکت رابطۀ معناداری وجود داشته باشد.

به گزارش TSEpress معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به رشد ارزش بازار سرمایۀ شرکت (market value) به ۴۰ هزار میلیارد تومان افزود: با توجه به افزایش نرخ دلار بالطبع ارزش جایگزینی شرکت و دارایی های آن نیز افزایش مییابد. از دیگر سو، در شرایط فعلی احداث مجتمع عظیمی همچون فولاد مبارکه بسیار مشکل است. این در حالی است که در کنار رشد ارزش دارایی های ثابت شرکت، سرمایه گذاری های بلندمدت شرکت نیز از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است که ممکن است از نگاه سهامداران و فعالان بازار سرمایه دور مانده باشد؛ به طوری که ارزش کنونی سبد سرمایه گذاری بورسی شرکت نزدیک ۱۴ هزار میلیارد تومان است که نسبت به بهای تمام شدۀ آن از قرار ۵ هزار میلیارد تومان، ۱۸۰ درصد رشد کرده است. به بیان دیگر در صورت تقسیم ارزش سبد سرمایه گذاری بورسی شرکت به تعداد سهام شرکت، مبلغ ۱۸۶۰ ریال به هر سهم فولاد مبارکه تخصیص مییابد.

نادری در ادامه با اشاره به ساختار سرمایۀ شرکت گفت: همواره باید میان سودآوری شرکت، ارزش داراییها و سرمایۀ شرکت رابطۀ معناداری وجود داشته باشد. با توجه به سرمایه گذاری های ارزشمند فولاد مبارکه در طرحهای توسعه و سهام دیگر شرکتهای معدنی و فلزی، نیاز به تأمین منابع مالی بلندمدت در راستای اصل تطابق است. از سوی دیگر با توجه به محدودیت منابع بانکی و کافی نبودن سرمایۀ برخی از آنها در اعطای تسهیلات و نرخ بالای تسهیلات، بهترین روش تأمین مالی بلندمدت، بازار سرمایه و انتشار سهام جدید است.

بورس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70