۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

افزایش ۵۰ درصدی تولید نفت‌گاز یورو ۴ در کشور

افزایش ۵۰ درصدی تولید نفت‌گاز یورو ۴ در کشور
کد: 31753   تاریخ انتشار :۱۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۲

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش سال ۹۷ را سال کیفی‌‌سازی سوخت و فرآورده‌های نفتی در کشور دانست و تاکید کرد: تولید نفت‌گاز با استاندارد یورو ۴ در کشور ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش TSEpress علیرضا صادق‌‌‌آبادی با اشاره به اینکه مقدار تولید نفت‌گاز یورو ۴ در پالایشگاه بندرعباس به ۱۴ میلیون لیتر در روز رسیده است، گفت: اجرای پروژه‌های کیفی‌‌‌سازی فرآورده‌های تولیدی در پالایشگاه‌های ده‌‌گانه کشور از سیاست‌های امسال وزارت نفت است که در این باره شخص وزیر نفت پیگیر اجرای این طرح‌ها بوده‌اند.
وی از تلاش‌های کارکنان پالایشگاه بندرعباس با مدیریت مهندس نامور به دلیل شتاب در روند اجرای پروژه کیفی‌‌‌سازی تولید نفت‌گاز این پالایشگاه قدردانی کرد و اظهار داشت: گوگرد موجود در نفت‌گاز تولیدی این پالایشگاه از ۱۰هزار ppm به ۵۰ppm کاهش یافته است که به لحاظ کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی دستاورد بزرگی برای کشور است. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، اقدام‌های کیفی‌‌‌سازی سوخت کشور را بر اساس سیاست‌‌های اصلی وزارت نفت در رعایت استانداردهای زیست محیطی تولید سوخت دانست و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون شاهد افزایش ۵۰ درصدی تولید نفت‌گاز یورو ۴ در کشور بوده‌‌‌ایم و هم‌‌اکنون این فرآورده در جایگاه‌های عرضه منتخب سراسر کشور توزیع می‌شود. صادق آبادی ادامه داد: با اضافه شدن ۱۴ میلیون لیتر نفت‌گاز یورو ۴ تولیدی پالایشگاه بندرعباس، تولید روزانه نفت گاز یورو چهار کشور به ۴۲ میلیون لیتر می‌رسد که حدود ۷۵ درصد نفت‌گاز بخش حمل و نقل را شامل می‌شود. وی افزود: با اجرای این سیاست‌ها، مناطق بیشتری از کشور زیر پوشش توزیع نفت‌گاز یورو ۴ قرار می‌گیرند.

بورس   پالایش نفت بندرعباس   سهام   شبندر   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70