۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
تحلیل ها

نگاهی به آخرین گزارشات شرکت سنگ آهن گهر زمین

نگاهی به آخرین گزارشات شرکت سنگ آهن گهر زمین
کد: 32138   تاریخ انتشار :۲۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۸

  • به گزارش TSEpress شرکت سنگ آهن گوهر زمین دارای بزرگترین معدن سنگ آهن خاورمیانه می باشد که در ۲۶ آبان ماه سال جاری برای اولین بار در بورس عرضه خواهد شد. این مجموعه در سال ۱۳۸۳ جهت بهره برداری از آنومالی سنگ آهن شماره ۳ گل گهر با ذخیره ۶۴۳ تن میلیون تاسیس گردید. سهامداران این شرکت عبارتند از گل گهر، سرمایه گذاری امید، سرمایه گذاری غدیر و شرکت توسعه و معادن فلزات.
  • مطابق گزارش های ماهانه و میان دوره ای این شرکت، تا انتهای شهریور ماه سال جاری این شرکت توانسته است مبلغ ۱۸۶۳ میلیارد تومان را به عنوان درآمد های عملیاتی حاصل از فروش محصولات شناسایی کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۸۰ درصد افزایش یافته است. هرچند در سه ماه پایانی سال مالی گذشته، شرکت توانسته حدود ۱۰۰۰ میلیارد فروش را به دلیل افزایش نرخ ها محقق نماید. در سال جاری با توجه به نوسانات نرخ ارز و کامودیتی، متوسط نرخ های شرکت نیز افزایش یافته است که بیشترین افزایش نرخ مربوط به کنسانتره سنگ آهن است که به طور متوسط از ۲۵۰ هزار تومان به ازای هر کیلو به ۳۵۰ هزار تومان رسیده است. باید توجه داشت که سبد محصولات این شرکت را کلوخه سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن و سنگ آهن دانه بندی تشکیل می دهد که سهم هرکدام به ترتیب ۱۸درصد، ۶۲ درصد و ۲۰ درصد می باشد.
  • آنچه به طور عملیاتی از معدود گزارشات شرکت استنباط می شود حاکی از آن است که از ابتدای سال تا کنون تولید محصولات رو به افزایش بوده است به طوری که در سه ماهه سوم سال مالی، حدود ۲۲ هزار تن تولید در مجموعه صورت گرفته که بیشترین تولید مربوط به کلوخه سنگ آهن می باشد که حدود ۱۲ میلیون تن است. در قسمت مقادیر فروش نیز بیشترین حجم فروش مربوط به کلوخه سنگ آهن با حجم ۵ میلیون تن می باشد و حدود ۴۰درصد از سبد ۱۲ میلیون تنی فروش شرکت را شامل می شود. بیشترین مقادیر تولید کلوخه سنگ آهن مربوط به سه ماهه سوم سال مالی و بیشترین مقادیر فروش کلوخه سنگ آهن مربوط به سه ماهه اول سال مالی می باشد. اما مبالغ فروش شرکت بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان است که عمده این مبلغ مربو به کنسانتره سنگ آهن است که حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان می باشد و عمده دلیل سهم این محصول قیمت و افزایش نرخ آن می باشد.
  • طی بررسی طرح های توسه شرکت که شامل طرح های تولید ۱۰ میلیون تنی گندله سازی و تولید ۱۰ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن است که انتظار می رود علاوه بر تقاضای خود شرکا، تقاضای موجود بازار داخل را نیز پوشش دهد. فاز اول گندله سازی با ظرفیت ۵ میلیون تن که قرار بود در انتهای سال ۱۳۹۵ تکمیل گردد، با تاخیرات و مشکلات مرربوطه امروز با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی قرار دارد و انتظار می رود تا ۱۰ ماه آینده به بهره برداری برسد. در طرح احداث ۵ خط تولید دو میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن نیز دو خط آن در حال بهره برداری است و خط سوم از این مجموعه در حال ساخت است. با توجه به پیشرفت طرح های شرکت و تاثیر آن در تولید سال های قبل انتظار می رود روند درآمد زایی و تولید شرکت ادامه دار باشد/معدن۲۴

بازار سرمایه   بورس تهران   سنگ آهن گهر زمین   عرضه اولیه   کگهر   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70