۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ظرفیت های تولیدی ذوب آهن اصفهان معطل سنگ آهن

ظرفیت های تولیدی ذوب آهن اصفهان معطل سنگ آهن
کد: 32176   تاریخ انتشار :۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۹

ظرفیت تولید سالانه این مجتمع عظیم صنعتی بین ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تا ۴ میلیون تن است

به گزارش TSEpress مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه تولید این شرکت در سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن بوده است ، گفت : ظرفیت تولید سالانه این مجتمع عظیم صنعتی بین ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تا ۴ میلیون تن است که عدم تامین مواد اولیه به ویژه سنگ آهن به میزان لازم ، عامل اصلی معطل ماندن این ظرفیت تولید می باشد .

  • مهندس یزدی زاده با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان در دهه ۴۰ ، معادن اصلی سنگ آهن و زعال سنگ کشور را ، اکتشاف ، تجهیز و ساماندهی کرد و پایه گذار فعالیت های مدرن معدنی کشور محسوب می شود ، گفت : این شرکت امروز به دلیل سیاست های نادرست در واگذاری معادن طی دوره های مختلف ، با مشکل مواد اولیه مواجه شده است ، در حالیکه سنگ آهن ، خام فروشی شده و صادر می گردد .
  •  مدیرعامل ذوب آهن ، تعرفه های صادراتی سنگ آهن را بازدارنده ندانست و گفت : تا زمانی که خام فروشی سنگ آهن ، صرفه اقتصادی بسیاری دارد ، این مواد اولیه به ذوب آهن اصفهان که بزرگترین تولید کننده محصولات فولادی طویل کشور است ، نمی رسد .
  • وی فعالیت اقتصادی و پیشرفت ذوب آهن را در گرو حمایت دولت جهت تامین مواد اولیه دانست و گفت :  این شرکت دارای ۱۴ هزار پرسنل است و علاوه بر آن ۱۷ هزار کارگر معادن زغال سنگ کشور نیز کاملاً وابسته به فعالیت این شرکت هستند و در مجموع به طور غیر مستقیم پایداری اشتغال یک میلیون نفر با ذوب آهن اصفهان در ارتباط است .

بورس تهران   ذوب   ذوب آهن اصفهان   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70