۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

طرح ساماندهی بازار خودرو این هفته در مجلس

طرح ساماندهی بازار خودرو این هفته در مجلس
کد: 32324   تاریخ انتشار :۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۴۳

طرح ساماندهی بازار خودرو ابتدای سال جاری در مجلس مطرح شد اما به دلایل مختلفی از دستور کار مجلس خارج شد.

به گزارش TSEpress «اخبار خودرو»، با گذشت چند ماه و افزایش التهاب و افزایش قیمت خودرو در بازار بار دیگر این طرح قرار است پیگیری شود. در همین زمینه با بهرام پارسایی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی به گفت‌وگو پرداختیم.
  • وضعیت طرح ساماندهی بازار به کجا رسیده است؟
  • در هفته جاری اصل طرح و یا پیشنهاد کمیسیون به رای مجلس گذاشته خواهد شد. در نطق بسیاری از همکاران گله از وضعیت صنعت خودرو کشور، عدم ارائه خدمات پس‌از فروش مناسب، عدم انجام تعهدات توسط خودروسازان و گرانی بی‌رویه و بی‌دلیل قیمت خودرو وجود دارد. طرح یک‌فوریتی چندین ماه پیش ارائه داده شد ولی در کمیسیون معطل ماند. نهایتا پیشنهاد مسکوت ماندن توسط کمیسیون در مجلس رای نیاورد و قرار شد در مدت یک‌ماهه‌، از اول مهر ماه‌، کمیسیون نظر خود را به مجلس اعلام کند.
  • در حال حاضر چه تصمیمی برای این طرح اتخاذ شده است؟
  • اکنون دو ماه گذشته و متاسفانه کمیسیون نظر خود را اعلام نکرده است، پس به ناچار هفته گذشته نامه‌ای به هیات رئیسه ارسال شد که باتوجه‌به رای مجلس مبنی‌بر لزوم اعلام نظر یک‌ماهه و عدم اعلام نظر کمیسیون تا این لحظه، اصل طرح به مجلس آمده و به رای مجلس گذاشته شود.
  • در هفته جاری اصل طرح یا پیشنهاد کمیسیون به مجلس می‌آید. با توجه به جمیع شرایط و اینکه نمایندگان کاملا در حوزه انتخابیه خود آگاه هستند و مردم گله‌های خود را به نمایندگان می‌رسانند، امیدواریم این طرح که چند هدف دارد تصویب شود.
  • هدف اصلی این طرح را چه می‌دانید؟
  • یکی از اهداف، نظارت بر بازار خودرو و قیمت‌گذاری است. دیگری نظارت بر بازار خودرو و نحوه ارائه خدمات و پاسخگویی خودروسازان به مشتریان است. هدف دیگر افزایش امنیت و ایمنی خودروها و مساله اصلی آن نیز ایجاد فضای رقابتی در بازار خودرو است، زیرا چندین دهه است که به‌واسطه انحصار، هیچ ترقی و پیشرفتی در صنعت خودرو کشور نمی‌بینیم. هدف دیگر طرح، کمک به کاهش آلایندگی و مشکلات زیست‌محیطی است که این مساله به علت عرضه سوخت ناقص یا مصرف بالای سوخت خودروهای داخلی است.

بورس تهران   خساپا   خودرو   خودروسازی   مجلس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70