۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

خودروسازان نیاز به اصلاح ساختار مالکیتی و مالی دارد

خودروسازان نیاز به اصلاح ساختار مالکیتی و مالی دارد
کد: 32738   تاریخ انتشار :۲۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۸

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: نوآوری در صنعت خودرو از دو منظر نوآوری در محصولات و فرآیندها ضرورت دارد که در این خصوص بنگاه های خودروسازی نیاز به اصلاح ساختار مالکیتی و مالی دارند.

به گزارش TSEpressمحمدرضا سروش با بیان این مطلب گفت: صنعت خودرو از منظر چرخه عمر محصول جزو صنایع بالغ محسوب می شود زیرا در این صنعت، تولید انبوه با حاشیه سود محدود صورت می گیرد.

  • وی که در حاشیه کنفرانس بین المللی فن آوری و نوآوری در صنعت خودرو و در نشست تخصصی " نوآوری در صنعت خودرو، خیال یا واقعیت"، سخن می گفت، تصریح کرد: برای ماندگاری و نوآوری در صنعت خودرو تلاش های زیادی به منظور معرفی محصولات جدید صورت گرفته و برای جذب مشتریان نوآوری هایی متناسب با پیشرفت های جهانی رخ داده است.
  • سروش افزود: در بخش توسعه نوآوری صنعت خودرو، فعالیت هایی در حوزه سبک سازی، مدیریت سوخت، جایگزینی قوای محرکه با سوخت های جدید و توسعه آپشن هایی برای جذب بازار و مشتریان انجام شده است.
  • مدیرعامل گروه سایپا تصریح کرد: صنعت خودرو در نوآوری و توسعه فن آوری به موفقیت هایی دست یافته اما با این حال به واسطه محدویت های ساختار بنگاه داری در کشور، از تمام ظرفیت ها در حوزه فن آوری این صنعت استفاده نشده است.
وی تاکید کرد: صنعت خودرو نیاز به نوآوری بیشتر دارد و برای پوشش نیازهای مشتریان باید برنامه ریزی و تلاش های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
  • سروش خاطرنشان کرد: بخشی از محدودیت های صنعت خودرو به محیط بنگاه داری و بخشی دیگر به محیط حقوقی کشور مربوط می شود که باعث عدم توفیق این صنعت در توسعه فن آوری شده است.
  • مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در مدیریت بنگاهداری، اصول حاکمیتی شرکتی و تغییر و تحولات مالکیتی باید به نحوی باشد که منافع ذی نفعان و سهامداران در اولویت قرار گیرد و دچار خدشه نشود که متاسفانه شرایط فعلی مدیریت بنگاه داری اینگونه نیست.

وی افزود: بنگاه های تولیدی مدت هاست که به واسطه عدم مالکیت مشخص دچار زیان شده اند و باید شرایط بنگاه داری در اقتصاد کشور مورد بازنگری جدی قرار گیرد.

  • سروش تاکید کرد: وقتی شرکتی سودده باشد، به دنبال سود پایدار خواهد بود و بر این اساس توسعه پایدار صورت خواهد گرفت اما هنگامی که شرکت دچار ضرر و زیان است، صرفا" به دنبال بقا است که در آن صورت، نوآوری در بنگاه کمتر اهمیت می یابد.
  • مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: صنعت خودرو نیاز به بازنگری در حوزه های محصول و تکنولوژی دارد و فعالیت هایی در این زمینه انجام شده که نیاز به تکمیل جهت بهره برداری است.
وی در خصوص تولید خودروهای برقی و خودران گفت: با توجه به درآمد سرانه کشور، امکان پوشش نیاز بخش هایی از جامعه وجود دارد که باید توان مالی بنگاه ها تقویت شود تا سرمایه گذاری لازم با توجه به ظرفیت های این حوزه در کشور صورت گیرد.
  • سروش افزود: با توجه به وجود فرصت های فراوان در بازار، ابزارهای جدیدی با تکنولوژی نو نظیر استارت آپ ها در اقتصاد صنعت خودرو بسیار تاثیرگذارند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
  • مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه صنعت خودروی داخلی با وجود ظرفیت های لازم در دسترسی به دانش و تکنولوژی به روز، توان توسعه فن آوری و ایجاد نوآوری در محصولات را دارد، گفت: علی رغم تلاش های زیادی که در صنعت خودرو صورت گرفته، این صنعت از مشکلات ساختاری رنج می برد که باعث شده جامعه و مشتریان از صنعت خودرو رضایت کامل نداشته باشند و باید با استفاده از تکنولوژی های جدید در جهت خواست و نیاز مشتریان حرکت کرد تا رضایت مندی آنان افزایش یابد.

بازار سرمایه   بورس تهران   خساپا   سایپا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70