۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 25 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سایپادیزل: تحویل‌ها از امروز آغاز شد

سایپادیزل: تحویل‌ها از امروز آغاز شد
کد: 32962   تاریخ انتشار :۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰

قائم مقام مدیرعامل سایپا دیزل با اشاره به مشکلات تامین تسهیلات و قطعات مورد نیاز برای تحویل خودروهای ناوگان تجاری گفت: تحویل بخشی از خودروها از امروز آغاز شده است.

به گزارش TSEpress  تعدادی از رانندگان خودروهای سنگین ناوگان حمل و نقل بین شهری کشور،  نسبت به تاخیر در تحویل خودروهای خود در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جادی کشور امروز و روز گذشته، مقابل شرکت سایپا دیزل تجمع کردند.

  • هدف از این تجمع از سوی رانندگان، مشخص شدن زمان تحویل خودروها بعد از چندین ماه تاخیر گزارش شده است.

در رابطه با دلایل تاخیر در تحویل خودروها، خبرنگار اقتصادی خبرگزاری  فارس مصاحبه‌ای با مجید مدنی قائم مقام مدیرعامل در امور بازرگانی و فروش شرکت سایپا دیزل انجام داده است که طی این گفت‌وگو وی به بیان مشکلات، دلایل تاخیر و همچنین زمان و قیمت تحویل خودروها پرداخت.

  • در این گفت‌وگو آمده است: مجید مدنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: در سالهای گذشته در طرح‌‌های مختلف اقدام به ثبت نام از حدود ۳ هزار نفر در کلاس‌های مختلف خودروهای تجاری شد که تاکنون بالغ بر ۱۲۰۰ دستگاه خودرو به متقاضیان تحویل شده است.
  • قائم مقام مدیرعامل در امور بازرگانی و فروش شرکت سایپا دیزل با بیان اینکه روند تحویل این خودروها کمی کند بوده است، افزود: یکی از عوامل اثرگذار در تاخیرها  مشکلات قطعه‌سازان و قیمت‌های متفاوت قطعات بوده است.
  • وی با اشاره به تعاملات مثبت و سازنده‌ای که در تامین تسهیلات صورت گرفته است، گفت: این بخش هم موانعی را برای تحویل خودروها ایجاد کرده بود که طی جلساتی که مسئولان شرکت سایپا دیزل با مسئولان بانک توسعه تعاون داشتند، مشکلات این بخش حل شده و تفاهم شده تا بانک عامل پرداخت وام‌ها را با سرعت بیشتری انجام دهد.
  • مدنی با بیان اینکه قبل از تجمعات روز گذشته و امروز شرکت سایپا دیزل در تلاش برای یافتن راهی برای پاسخگویی به تعهدات خود در مقابل مشتریان بوده است، گفت: با اقدامات انجام شده و رفع موانع بزودی ۴۳۰ نفر از از متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند و این افراد ظرف ۲ الی ۳ ماه آینده خودروهای خود را تحویل خواهند گرفت.
  • قائم مقام مدیرعامل در امور بازرگانی و فروش شرکت سایپا دیزل بیان داشت: بر این اساس امروز شماره شاسی به ۶۱ نفر از متقاضیان اعلام شد و این افراد پس از دریافت شماره شاسی باید برای دریافت مرحله دوم وام خود به بانک مراجعه کنند و حداکثر ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده خودروهای خود را تحویل خواهند گرفت.
  • وی بیان داشت: در مرحله دوم یعنی ۵ یا ۶ روز آینده دوباره شماره شاسی  به ۶۰ متقاضی دیگر اعلام می‌شود و این اقدام با همین روند تا اعلام شماره شاسی به ۴۳۰ مشتری ادامه خواهد داشت و تمامی این افراد باید بعد از دریافت شماره شاسی برای دریافت وام خود به بانک مراجعه کنند.
  • مدنی در پاسخ به این سوال که بقیه متقاضیان چه زمانی خودروهای خود را تحویل خواهند گرفت، بیان داشت: پس از اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، اروپایی‌ها تا حدودی در اجرای تعهداتشان عقب‌نشینی کرده‌اند، اما شرکت سایپا دیزل علیرغم این موضوع، در حال مذاکره با طرف اروپایی‌ است و این مراودات به صورت کامل قطع نشده و امیدواریم تا این شرکت اروپایی به تعهدات خود عمل کند.
  • وی افزود: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود شرکت اروپایی به تعهدات خود به طور کامل عمل نکند، مذاکراتی با یک شرکت چینی به عنوان شرکت جایگزین انجام شده است.
  • مدنی گفت: در این رابطه تمام کارها انجام شده است و ثبت سفارش برای واردات قطعات انجام شده و حتی شرکت چینی قطعات مورد نیاز برای تولید حدود ۳۵۰ دستگاه خودرو را تولید کرده و آماده تحویل دارد.
  • قائم مقام مدیرعامل در امور بازرگانی و فروش شرکت سایپا دیزل بیان داشت: بنابراین  اگر بحث انتقال ارز حل شود، محموله‌های آماده از سوی شرکت به سمت ایران بارگیری می‌شود و به این ترتیب ما هم به تعهداتمان در مقابل مشتریان عمل خواهیم کرد.
 

بورس تهران   خکاوه   سایپا دیزل   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.