۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

قیمت بلیط قطار بر اساس رتبه آن مشخص می‌شود

قیمت بلیط قطار بر اساس رتبه آن مشخص می‌شود
کد: 33295   تاریخ انتشار :۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰

اجرای طرح رتبه‌بندی قطارهای مسافری از پیک سفرهای نوروزی سال ۹۸ به صورت رسمی کلید می‌خورد.

به گزارش TSEpress معاون مسافری راه‌آهن درباره رتبه‌بندی قطارهای مسافری گفت: تصویب رتبه‌بندی قطارهای مسافری منجر خواهد شد تا قیمت بلیت نیز براساس رتبه آن مشخص شود.

  • میرحسن موسوی افزود: ضمن اینکه با اجرای این طرح، شفافیت و رقابت بیشتر بین شرکت‌های ریلی نیز ایجاد خواهد شد.
  • در ماه‌های گذشته مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‎آهن نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما از آغاز رتبه‌بندی قطارهای مسافری از اواخر امسال خبر داده بود.
  • این در حالی است که این اداره کل اکنون از طرح آزمایشی رتبه‌بندی قطارهای مسافری از ۲۱ آذر ماه جاری خبر داد و اعلام کرد: این طرح که از ۲ سال پیش، تهیه آن آغاز شده بود، به‌صورت رسمی در ایام پیک نوروز ۹۸ اجرا خواهد شد.
  • تامین‌کنندگان قطارهای مسافری در بخش خصوصی
  • به‌طور کلی شرکت رجا و شرکت‌های زیرمجموعه‌ی سفیر و شرکت فدک، تامین‌کنندگان قطارهای خطوط ریلی ایران هستند. شرکت‌های زیرمجموعه‌ی سفیر نیز شامل شرکت راه‌آهن شرقی بنیاد (بن ریل)، جوپار، ریل سیر کوثر، ریل ترابر سبا، مهتاب سیر جم (مهتاب)، قطارهای مسافری نور (نورالرضا)، رعد و وانیا ریل هستند.
  • قیمت بلیت فعلی قطارهای مسافری نیز با ذکر مسیر آنها به تفکیک همه مسیرهای ریلی کشور و به جهت مقایسه با قیمت‌ها پس از اجرای طرح رتبه‌بندی قطارهای مسافری در ادامه خواهد آمد. لازم به توضیح است که قیمت بلیت‌های مسافری در روزهای پیک سفر به‌صورت شناور خواهد بود.

بازار سرمایه   بورس تهران   حسیر   حمل و نقل ریلی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.