۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

پست‌بانک افزایش سرمایه می‌دهد

پست‌بانک افزایش سرمایه می‌دهد
کد: 33376   تاریخ انتشار :۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۳۷

در گروه بانکی بازار سرمایه، این روزها پست بانک ایران با استقبال قابل توجهی از سوی سهامداران و فعالان بازار قرار گرفته است. بانکی که بانک تخصصی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

به گزارش TSEpress شایعات افزایش سرمایه سنگین، عقد قراردادهای انحصاری و همچنین طراحی و توسعه رمز ارزهای دیجیتال ملی توسط پست بانک از مهمترین دلایلی هستند که این روزها در بین سهامداران این بانک مطرح شده است.
  • اما شاید مهمترین نکته بحث سرمایه وپست میباشد، میزان سرمایه پست بانک کمترین میزان در بین بانکهای بازار سرمایه کشور است. در این میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تلاش است تا سرمایه این بانک تخصصی حوزه ارتباطات را به میزان مطلوب افزایش دهد. مردادماه امسال بود که آذری جهرمی، وزیر ارتباطات از افزایش سرمایه پست بانک ایران در سال جاری از محل املاک مازاد خبر داد.
  • از سویی دیگر نماینده دولت به عنوان رئیس مجمع در مجمع سالیانه پست بانک در خصوص افزایش سرمایه بانک توضیحاتی ارائه کرد. مرادپور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه، بنظر می‌رسد روش پیشنهادی برای افزایش سرمایه پست بانک از محل فروش دارایی‌های مازاد وزارت ارتباطات قابل اجرا نباشد، چرا از روش تجدید ارزیابی برای افزایش سرمایه استفاده نمی‌کنید؟ اینگونه جواب داد: با توجه به دولتی بودن بانک احتمال افزایش سرمایه از این روش تاکنون میسر نشده اما نباید امیدمان را از دست بدهیم چون وزارت ارتباطات در حال اقدام جهت این کار است. افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در قانون بودجه برای شرکت‌هایی است که زیان انباشته‌ای معادل نصف سرمایه داشته و مشمول ماده ۱۴۱ هستند، درحالیکه پست بانک این شرط را ندارد. سهامدار سوال کننده گفت اگر ذخایری را که بانک مرکزی خواسته، بگیرید مشمول ماده ۱۴۱ خواهید شد. رئیس مجمع گفت ماده ۱۴۱ شدن بانک وجهه خوبی ندارد و از سویی به گرفتن این ذخایر معتقد نیستیم، در عین حال اگر مشمول این موضوع شدیم حتما بررسی و اقدام خواهیم کرد.
  • همچنین عضو هیات رییسه‌ کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تلاش برای افزایش سرمایه پست بانک در بودجه ۹۸  خبر داده است. حسینی کیا گفته است: منابع محدود پست بانک موردی است که در مجلس به آن اشاره و به این بانک کمک شد. همچنین از بودجه ۹۷ به این بانک اختصاص داده شد و در تلاشیم تا از بخش دیگری در بودجه ۹۸ کمک گیریم تا بخش سرمایه ای این بانک بیشتر شود و خدمات کامل تری ارائه دهد.
  • بر این اساس به نظر میرسد حال که پست بانک نیز مسمول ماده ۱۴۱ شده است، مدیران این بانک در تلاش هستند تا افزایش سرمایه وپست از محل دو مورد بالا را اجرایی کنند.

بازار سرمایه   بورس تهران   پست بانک ایران   وپست   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70