۵ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 24 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

جزئیات مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی برای بازار بورس

جزئیات مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی برای بازار بورس
کد: 33668   تاریخ انتشار :۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: دولت حمایت های قابل توجهی از بازار سرمایه داشت و یکی از بهترین پشتیبانی ها از سوی سران سه قوه و در ستاد هماهنگی اقتصادی انجام شد که بر اساس آن، مالیات نقل و انتقال سهام و «حق تقدم» از نیم درصد به یک دهم درصد کاهش یافت.

  • به گزارش TSEpress رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به حمایت های دولت از بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: دولت حمایت های قابل توجهی از بازار سرمایه داشت و یکی از بهترین پشتیبانی ها از سوی سران سه قوه و در ستاد هماهنگی اقتصادی انجام شد که بر اساس آن، مالیات نقل و انتقال سهام و حق تقدم از نیم درصد به یک دهم درصد کاهش یافت.
  • محمدی ادامه داد: همچنین ستادهماهنگی اقتصادی مصوب کرد افزایش سرمایه ای که از محل سود تقسیم نشده شرکت های بورسی انجام می گیرد، معاف از مالیات می شود که این موضوع نیز اقدام بسیار مهمی بود.
  • وی گفت: طرح هایی مانند عمق بخشی به بازار سرمایه، تشکیل صندوق های قابله معامله در بورس (ETF) برای سهام عدالت و سهام باقی مانده دولت در شرکت ها بر اساس اصل ۴۴، از مواردی به شمار می رود که از سوی سازمان بورس به وزارت اقتصاد و دارایی پیشنهاد شده است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: امیدواریم این طرح ها پس از تصویب ستاد هماهنگی اقتصادی و در صورت لزوم تعیین قانون توسط مجلس شورای اسلامی اجرایی شوند.

رییس سازمان بورس   شاپورمحمدی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219