۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

کاهش ۱۵۱ میلیون یورویی ارزبری با داخلی‌سازی ۱۰۳ قطعه در سال ۹۹

کاهش ۱۵۱ میلیون یورویی ارزبری با داخلی‌سازی ۱۰۳ قطعه در سال ۹۹
کد: 39632   تاریخ انتشار :۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۳

گروه صنعتی ایران خودرو برنامه خودکفایی در تولید ۱۰۳ قطعه به صورت خودکفایی در خرید خارجی سازندگان و ساپکو را در دستور کار قرار داده و با تحقق آن در سال ۹۹، به میزان ۱۵۱میلیون یورو کاهش ارزبری را به ثبت خواهد رساند.

  • به گزارش TsePress گروه صنعتی ایران خودرو با تدوین برنامه ها و راهبردهایی مبتنی بر نهضت ساخت داخل در تولید، با مشارکت تامین کنندگان داخلی، شعار سال ۹۹ تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری را محقق و سبب جهش تولید در صنعت خودرو کشور خواهد شد.
  • این گروه صنعتی با مشارکت جدی در اجرای برنامه نهضت ساخت داخل قطعات در سال گذشته و تحقق اهداف این بخش و بازگرداندن رونق به خطوط تولید، زمینه های تحقق جهش تولید در سال جاری در بستر بهره مندی از ظرفیت های داخلی را یقینا محقق خواهد کرد.
  • ایران خودرو برنامه هایی را با هدف کاهش ارزبری، کاهش ریسک تامین و افزایش بهره مندی از ظرفیت های ایجاد شده در داخل کشور و میان قطعه سازان تدوین کرده است. این خودروساز با اجرای طرح تحول در فرآیند تامین و بازمعماری شبکه تامین سبب تعمیق ساخت داخل قطعات و بی نیازی از منابع خارجی خواهد شد.
  • گروه صنعتی ایران خودرو برنامه خودکفایی در تولید ۱۰۳ قطعه به صورت خودکفایی در خرید خارجی سازندگان و ساپکو را در دستور کار قرار داده و با تحقق آن در سال ۹۹، به میزان ۱۵۱میلیون یورو کاهش ارزبری را به ثبت خواهد رساند.
  • تحول در فرآیند تامین با نظام مند، شفاف و متمرکز کردن پرداخت به تامین کنندگان، پیاده سازی جامع و شفاف مدیریت شبکه تامین، تحقق اهداف توسعه ساخت داخل و ارتقای فرآیندهای داخلی طراحی و توسعه قطعات و مجموعه ها برای ایجاد زنجیره طراحی و توسعه قطعات و مجموعه ها که در نیمه دوم سال گذشته کلید خورده در سال ۹۹ نیز دنبال خواهد شد.
  • ایران خودرو در سال گذشته با تشکیل ستاد ساخت داخل و برنامه ریزی خودکفایی ۲۵۹ قطعه، مجموعه و مواد اولیه برای سال ۹۸ و ۹۹ مسیری را برای خوکفایی آغاز کرده که زمینه ساز جهش تولید در سال جاری خواهد شد. این خودروساز همچنین با راه اندازی سیستم قرارداد خودکفایی قطعات ارزبر و ایجاد زیرساخت های سیستمی مربوط و استفاده از زنجیره ارزش و به کارگیری پتانسیل های موجود در کشور برای خودکفایی مجموعه ها، به دنبال کاهش ریسک تامین قطعات و مجموعه های مورد نیاز بوده و مبنای جهش تولید در سال جاری با اتکا به فرایند تامین ناب عملیاتی می شود.
  • تحقق داخلی سازی کامل قطعات و مجموعه های تعیین شده در سه میز خودکفایی وزارت صمت و مشارکت در میزهای آتی خودکفایی که در دست برگزاری از سوی وزارت صمت است  و همچنین همکاری با صنایع دفاع برای خودکفایی در تولید قطعات های تک در سال جاری نیز دنبال خواهد شد.
  • گروه صنعتی ایران خودرو براساس رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری، همکاری با شرکت های دانش بنیان را توسعه و گسترش خواهد داد و تعاملی را که از ماه های پایانی سال گذشته با شرکت ها و مراکز دانش بنیان آغاز کرده را با جدیت بیشتری دنبال خواهد کرد. این گروه صنعتی توسعه طراحی و تولید خودرو با نشان ایرانی را درسال جهش تولید دردستور کار قرارداده است وساز و کارهایی را نیز برای تحقق این امر تدارک دیده است.
  • ایران خودرو با ایجاد تعامل سازنده و مثبت با تامین کنندگان، آنان را به مشارکت فعال که منجربه کاهش ریسک های تامین خواهد شد دعوت کرده است. زنجیره تامین و قطعه سازان نیز با اجرای تعهد خود مبنی بر افزایش تولید روزانه، این خودروساز را در تحقق هدف امسال و جهش در تولید یاری خواهند کرد.

ایران خودرو   بورس تهران   خودرو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219