۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

برنامه‌ریزی برای افزایش سوددهی شرکت‌های تابعه در سال ۹۹

برنامه‌ریزی برای افزایش سوددهی شرکت‌های تابعه در سال ۹۹
کد: 42948   تاریخ انتشار :۱۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۴

  • «علی ارجمندی»، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با قدردانی از زحمات دکتر «اردشیر سعدمحمدی»، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در زمینه حمایت از شرکت‌های زیرمجموعه و فعال در حوزه صنعت مس گفت: ارزش روز شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۰۳ معادل ۱۷،۳۳۸ میلیارد ریال با حجم معامله ۱۳،۷۱۹،۰۰۰ است که از حیث ارزش روز و حجم معامله در این روز در مقایسه با شرکت‌های گروه خود به ترتیب رتبه ۹ و ۱۳ را دارد.
  • به گزارش «مس پرس»، ارجمندی با بیان این مطلب گفت: ارزش بازار سهام شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در تاریخ ۱۳۹۸/۰۱/۰۵، ۶،۲۱۷ ریال به ازای هر سهم و در ۱۳۹۹/۰۴/۰۳، ۱۳،۹۸۸ ریال به ازای هر سهم است که درمجموع طی این بازه زمانی بازدهی ۱۲۵ درصدی را نصیب سهامدارانش کرده است.
  • مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با اشاره به اجرای برنامه افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته و مطالبات حال شده تا سقف ۱۰٫۰۰۰ میلیارد ریال با هدف تنوع‌بخشی در سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌ها گفت: بخشی از این افزایش سرمایه از مبلغ ۲٫۸۰۰ میلیارد ریال تا ۳٫۴۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۷ انجام‌شده و در ۳ ماه اول سال ۹۸ به ثبت رسید و همچنین افزایش سرمایه از مبلغ ۳۴۰۰ میلیارد ریال به ۵۱۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ انجام‌شده و در شش‌ماهه اول سال ۹۹ به ثبت خواهد رسید.
  • وی افزود: همچنین افزایش ماشین‌آلات معدنی به‌منظور توسعه فعالیت‌های معدنی و توسعه فعالیت‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان از دیگر محورهای برنامه‌ریزی‌ شده شرکت سرمایه در سال ۹۹ است.
  • ارجمندی به مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری در پروژه تولید مواد شیمیایی با مشارکت شرکت مس و مشارکت در حمل اسید سولفوریک تولیدی کارخانه اسید اشاره کرد و گفت: در این راستا و برای سرعت بخشیدن به امور این دو پروژه شرکت حمل و نقل ناو صنعت تاسیس شده است.
  • وی با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون سرعت‌بخشی جهت اتمام طرح‌ها و برنامه‌های قبلی در دستور کار قرار گرفته است بیان کرد: همچنین برخی از طرح‌ها و پروژه‌های جدید از قبیل پروژه مواد شیمیایی و تولید لاستیک‌های سنگین را برای همکاری و سرمایه‌گذاری با مشارکت ملی صنایع مس ایران طراحی و در دستور کار قرار دادیم.
  • مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری با تأکید بر این‌که از ابتدای سال جاری از فرصت بازار سرمایه جهت شناسایی سود و متنوع نمودن پرتفوی بورسی استفاده کرده‌ایم اظهار داشت: با توجه به انعقاد قرارداد فلوتاسیون سرمایه در ابتدای سال ۹۸ و به دلیل شرایط نیمه تعطیل کشور در انتهای سال تا اواخر اردیبهشت ۹۹، درمجموع پروژه فلوتاسیون اسید ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.
  • به گفته ارجمندی شرکت سرمایه‌گذاری به‌منظور توسعه فعالیت‌های معدنی خود، در سال ۱۳۹۶ اقدام به خرید تعداد ۱۲ دستگاه ماشین‌آلات فوق سنگین خاک‌برداری از قبیل دامپتراک، شاول، لودر، بیل مکانیکی و دستگاه حفاری جهت شرکت‌های آریاناران سرچشمه و نوآوران مس کرد که بخشی از ماشین‌آلات مذکور در سال ۱۳۹۶ تحویل و بخش دیگر آن در ۱۳۹۷ تحویل شرکت‌های مذکور داده شده که این دستگاه‌ها به‌طور متوسط سالانه ۴ میلیون مترمکعب به ظرفیت خاک‌برداری شرکت‌های مذکور افزوده است. از طرفی ارزش روز این دستگاه‌ها بالغ بر ۱۰،۰۰۰ میلیارد ریال است.
  • ارجمندی بیان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود با افزایش خاک‌برداری و فعالیت‌های معدنی در سال ۱۳۹۹ نیز سود این شرکت‌ها افزایش قابل‌توجهی نسبت به سال ۹۸ داشته باشد.

بورس   مس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.