۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

روند افزایش سودآوری در ملارد شیر با افزایش بهره وری

روند افزایش سودآوری در ملارد شیر با افزایش بهره وری
کد: 43293   تاریخ انتشار :۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۵

  • به گزارش گروه خبری «اخبار بورس»  به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین، در عرضه اولیه این شرکت در بازار دوم فرابورس ۴۵ سهام این شرکت در دامنه قیمت ۲۰ هزار ریال تا ۲۱ هزار ریال عرضه خواهد شد. مدیرعامل ملاردشیر در این نشست با اشاره به اینکه سود خالص شرکت در ۴ ماهه امسال ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیارد تومان بود، تصریح کرد: این در حالی است که در سه ماهه سال گذشته سود خالص ملاردشیر حدود ۲ میلیارد تومان بود و شرکت در این دوره ۱۵۰ درصد افزایش را شاهد بود. مهندس معصومی تاکید کرد: با توجه به روند فعالیت و سودآوری ۴ ماهه شرکت برآورد می‌شود سود خالص شرکت تا پایان سال‌جاری به ۲۵ میلیارد تومان افزایش یابد. ضمن اینکه با توجه به اقدامات صورت گرفته پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال به تولید روزانه ۱۱۰ تن شیر دست یابیم و برای سال آینده برنامه ما رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید معادل روزانه تولید ۱۳۰ تن است.
  • وی در ادامه با اشاره به روند تولید شیر و ضرورت تامین به موقع نهاده‌ها تاکید کرد: برای تولید پایدار شیر خام تامین به موقع مواد اولیه با کیفیت ضروری است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش داریم تا با قیمت مناسب این نهاده‌ها تامین شود. این در حالی است که با کاهش دوره وصول مطالبات تلاش داریم تا نقدینگی مناسب شرکت برای تامین نهاده‌ها و مواد اولیه همواره در شرکت حفظ شود. وی تاکید کرد: شیر تولیدی در ملاردشیر از بهترین شیرهای تولیدی کشور است و دانش فنی متخصصان ما برای افزایش این کیفیت نقش دارد. وی با اشاره به اینکه در دنیا به طور متوسط روزانه ۸۵۰ میلیون تن تولید می‌شود افزود: ایران با تولید ۵/۹ میلیون تن تولید روزانه شیر سهم یک‌درصدی را در تولید روزانه شیر دنیا دارد. با این حال نکته قابل توجه میزان پایین مصرف سرانه شیر در کشور ایران در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته است که باید افزایش یابد.
  • مدیرعامل ملاردشیر خاطرنشان کرد: سود هر سهم شرکت در سال ۹۸ معادل ۶۰۰ ریال بود و برای سال ۹۹ برآورد سود هر سهم ما ۸۴۰ ریال است. این در حالی است که میانگین قیمت شیر برای سال‌جاری ۲۹۸۰ ریال پیش‌بینی شده که در تیرماه از این رقم عبور کرده‌ایم. همچنین تولید شیر ملارد شیر در سه ماهه اول سال ۹۹ به ۹ هزار تن رسید که از پیش‌بینی‌ها فراتر رفته است. برنامه‌ریزی ما این است که با افزایش مکانیزاسیون در شرکت میزان بهره‌وری را افزایش دهیم. مدیرعامل ملارد شیر ،فروش نقدی و پیش‌فروش را یکی دیگر از برنامه‌های اصلی شرکت عنوان کرد و افزود: دمای شیر تولیدی باید به سرعت کاهش یابد و در شرایط و مخازن مناسب نگهداری شود. براین اساس پیش‌فروش و قرارداد با شرکت‌های لبنیاتی باعث می‌شود که به سرعت شیر تولیدی حمل شود.

بورس   زملارد   شستا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70