۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 23 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

معاون بازار اعلام کرد: انتشار اوراق اختیار فروش تبعی در ۲۲ نماد /۱۳۲ شرکت بورسی دارای بازارگردان فعال

معاون بازار اعلام کرد: انتشار اوراق اختیار فروش تبعی در ۲۲ نماد /۱۳۲ شرکت بورسی دارای بازارگردان فعال
کد: 43962   تاریخ انتشار :۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۴

در ماه اخیر اوراق اختیار فروش تبعی به منظور حمایت از بازار در بورس اوراق بهادار تهران در ۲۲ نماد و با ارزش اعمال بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان منتشر شده که روند انتشار این اوراق با همکاری سهامداران عمده شرکت‌ها تداوم خواهد یافت.

  • با توجه به اهمیت ابزارهای نوین مالی در رشد و توسعه بازار سرمایه و اهمیت آن برای فعالان و سرمایه­گذاران، روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران گفت و گوی کوتاهی با دکتر محمود گودرزی معاون بازار بورس اوراق بهادار انجام داده است که شرح آن در زیر می آید:
  • تاکنون چه میزان اوراق اختیار فروش تبعی جهت حمایت از سهام منتشر شده  است و مزیت های آن را توضیح دهید؟
  • در ماه اخیر اوراق اختیار فروش تبعی به منظور حمایت از بازار در بورس اوراق بهادار تهران در ۲۲ نماد و با ارزش اعمال بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان منتشر شده  است.
  •  سرمایه‌گذاران محترم می‌توانند با خرید اوراق اختیار فروش تبعی و با نگهداری سهام پایه آن تا سررسید اوراق، سهام خود را بیمه نموده و به بازدهی تضمین شده دست یابند. همچنین اشخاصی که تمایل به خرید اوراق اختیار فروش تبعی دارند حتما باید شرایط و محدودیت‌های خرید اوراق تبعی را که در اطلاعیه عرضه اوراق و پیام‌های ناظر مربوطه ذکر شده، رعایت کنند.
  • قیمت فروش اوراق اختیار فروش تبعی نیز به شکلی تعیین می‌شود که با خرید سهام پایه و اختیار فروش تبعی آن در یک روز، بازدهی تضمین شده ای توسط عرضه‌کننده برای خریداران محقق گردد.
  • آیا بازار گردانی فعال در راستای صیانت از حقوق سهامداران صورت می گیرد ؟
  • در راستای آئین نامه حفظ و صیانت از حقوق سهامداران در بازار سرمایه و الزام به بازارگردانی توسط کلیه ناشران بورسی، از همه ناشران تقاضا شد نسبت به شروع عملیات بازارگردانی موثر و فعال در اسرع وقت اقدام کنند. به همین منظور طی اطلاعیه ای به صورت مشخص، پارامترهای بازارگردانی به اطلاع ناشران و سهامداران رسانده می شود تا فعالیت های بازار گردانی به صورت رسمی از ۱۰ مهر ماه آغاز شود.
  • در واقع بورس تهران با ابزارهای بازار گردانی و اختیار فروش تبعی که نوعی بیمه سهام است، قصد دارد نقدشوندگی بازار را ارتقا و بهبود دهد.
  • چند شرکت درخواست بازار گردانی را اعلام کرده اند؟
  •  هم اکنون ۱۳۲ شرکت از میان شرکت های بورسی دارای بازارگردان فعال می باشند . لیکن آنچه که در شرایط موجود حائز اهمیت می باشد موثر بودن فرایند بازارگردانی است. با توجه به مصوبه ی شورای عالی بورس، ناشرین  و سهامداران آنها ملزم به اجرای عملیات بازار گردانی مطابق با پارامترهای مدنظر بورس تهران شده اند.
  •  همچنین تاکنون ۱۶ شرکت درخواست رسمی مبنی بر شروع عملیات بازارگردانی موثر اعلام کرده اند و به زودی بازارگردانی بر روی این نمادها آغاز خواهد شد.

بورس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70