۷ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 26 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تولید موفقیت آمیز دو محصول جدید در شرکت پالایش نفت اصفهان (حلال AW-406++ و حلال نرمال هگزان)

تولید موفقیت آمیز دو محصول جدید در شرکت پالایش نفت اصفهان (حلال AW-406++ و حلال نرمال هگزان)
کد: 44258   تاریخ انتشار :۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۰

  • معاون تولید شرکت پالایش نفت اصفهان از اجرا و بهره‌برداری موفق از دو طرح جدید با ظرفیت تولید ۱۰۰۰ بشکه در روز در پالایشگاه اصفهان خبر داد و افزود: طرح تولید نرمال هگزان از سال ۱۳۹۷ مطرح بود که پس از انجام مطالعات، این طرح وارد فاز اجرا گردید و به بهره‌برداری رسید.
  • علیرضا جعفرپورهمچنین با اشاره به تولید محصول جدیدی به نام حلال AW-406++ گفت: حلال جدید AW-406++ که آلودگی‌های زیست‌محیطی کمتری دارد و دوستدار محیط‌زیست است، جایگزین حلال AW-406 قبلی این شرکت خواهد شد. وی با بیان اینکه نرمال هگزان تولیدشده در پالایشگاه اصفهان عاری از هرگونه ترکیبات گوگردی و آروماتیکی است و به همین دلیل نیازی به فراورش و تصفیه‌های ثانویه ندارد، افزود: این محصول که یک محصول سبز و دوستدار محیط‌زیست محسوب می‌شود، تأثیرات بسیار مثبتی در راستای حفظ و نگاهداشت محیط‌زیست دارد.
  • جعفرپور بابیان مصرف فرآورده نرمال هگزان در کشور را سالانه حدود ۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: با توسعه صنایع شیمیائی و پتروشیمیائی، مصرف این فرآورده در آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت. وی ادامه داد: با اجرای این طرح و تغییراتی که در واحد ایزومریزاسیون داده‌شده است، عدد اکتان محصول ایزومریت تولیدی در واحد ایزومریزاسیون حدود ۳ واحد افزایش‌یافته است که منجر به کاهش مصرف تقریبی ۱۰۰۰ بشکه اکتان افزا (MTBE) شده که این موضوع موجب افزایش سودآوری در شرکت خواهد شد.
  • معاون پالایشگاه اصفهان تأکید کرد: اجرای این طرح بدون هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری و صرف هزینه و تنها با اجرای یک طرح کارشناسی خلاقانه و با استفاده از ظرفیت‌های خالی در واحدهای فرآیندی پالایشگاه اصفهان محقق شده است که علاوه بر تولید محصول هگزان، افزایش کیفیت بنزین تولیدی در این پالایشگاه را نیز به همراه داشته است.
  • در همین ارتباط رئیس مجتمع بنزین سازی شرکت پالایش نفت اصفهان که پیشنهاددهنده اولیه این طرح بوده است، در توضیح بیشتر اظهار داشت: محصول تولیدشده، غنی از نرمال هگزان است که می‌تواند در صنایع پتروشیمی (تولید برخی از پلیمرها)، صنایع غذایی (روغن‌کشی) و صنایع داروئی مورداستفاده قرار گیرد.
  • احسان میرمحمدی با اشاره به اینکه پالایشگاه اصفهان درگذشته نیز حلال AW-406 را تولید می‌کرده است، اذعان داشت: بر مبنای اصول اولیه این طرح، حلال ویژه AW-406 جدیدی تولیدشده است که نسبت به گذشته، عاری از ترکیبات آروماتیکی و گوگردی است و بنزن آن به‌طور کامل حذف‌شده است و برای تصفیه‌های ثانویه این محصول، هزینه کمتری صرف می شود و در نهایت ضایعات ناشی از تصفیه‌های فیزیکی این محصول به‌طورکلی حذف شده و آثار سوء زیست‌محیطی ناشی از آن به‌شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

بورس   شپنا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219