۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تولید حلال پنتان با خلوص بالای ۹۹% و عاری از هرگونه آلاینده زیست‌محیطی

تولید حلال پنتان با خلوص بالای ۹۹% و عاری از هرگونه آلاینده زیست‌محیطی
کد: 45035   تاریخ انتشار :۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۳

معاون تولید شرکت پالایش نفت اصفهان خبر داد: این شرکت موفق به تولید حلال پنتان با خلوص بالای ۹۹% و با ظرفیت ۱۰۰۰ بشکه در روز شده است. با تولید این محصول که به‌عنوان محصولی سبز شناخته می‌شود، علاوه بر رفع نیازهای کشور، امکان صادرات آن به خارج از کشور نیز وجود دارد.

  • علیرضا جعفرپور با اشاره به عاری بودن پنتان تولیدی پالایشگاه اصفهان از ترکیبات آروماتیکی، الفینی و گوگردی، این محصول را محصولی سبز و دوستدار محیط‌زیست معرفی نمود و اذعان داشت: خلوص پنتان در این محصول بیش از ۹۹% خواهد بود و نسبت نرمال پنتان به ایزو پنتان در این محصول مطابق با استانداردهای روز دنیا می‌باشد و با توجه به قابلیت هائی که در فرایند تولید این محصول وجود دارد، نسبت ترکیبات ایزو پنتان به نرمال پنتان متناسب با نیاز همه صنایع، قابل تنظیم است.
  • جعفرپور با تأکید بر اینکه محصول جدید این شرکت عاری از ترکیبات کلردار است، افزود: مصرف‌کنندگان عمده حلال پنتان را واحدهای پتروشیمی پلی استایرن انبساطی (تولیدکننده مواد اولیه یونولیت) و برخی واحدهای صنعتی کوچک‌تر تشکیل می دهند. وی تصریح نمود: پنتان به‌عنوان حلال در برخی از فرآیندهای پلیمریزاسیون و همچنین در تولید برخی از رنگ‌ها استفاده می‌شود. این محصول در تولید انواع گرید های فوم پلی یورتان نیز، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • معاون پالایشگاه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در حال حاضر تولید جهانی پنتان حدود ۱۲۵ هزار تن است و بیشتر مصرف‌کنندگان این محصول کشورهای اروپایی، آسیای شرقی، ژاپن، هند هستند که البته انتظار می‌رود در آینده رشد بیشتری را در بازارهای هند و آسیای شرقی شاهد باشیم. وی ادامه داد: شرکت‌هایی نظیر Shell، ExxonMobil، Phillips، CNPC و LG Chemical از بزرگ‌ترین بازیگران و تولیدکنندگان این محصول محسوب می‌شوند.

بورس تهران   پالایش نفت اصفهان   شپنا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70