۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 16 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تامین مالی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی

تامین مالی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی
کد: 45205   تاریخ انتشار :۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۶

مدیرعامل تامین سرمایه امین با اشاره به برنامه این شرکت به منظور فعالیت بیشتر و تخصصی در خصوص تامین مالی حوزه انرژی گفت: حوزه انرژی مشتمل برحوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی-پالایشی و نیروگاهی با توجه به منابع خدادادی در کشور از جمله مهم‌ترین حوزه‌های موثر بر توسعه اقتصادی کشور محسوب می‌شود. لذا تامین منابع مالی در این حوزه از مهم‌ترین رسالت‌ها بازار سرمایه در کلان و شرکت تامین سرمایه به عنوان واسط وجوه است.

خادم‌الملّه ادامه داد: شرکت تامین سرمایه امین به عنوان یک هدف استراتژیک نسبت به افزایش شناخت و گردآوری داده‌های این صنایع و هم‌چنین برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مالی به این حوزه اقدام کرده است. مدیرعامل تامین سرمایه امین، باتوجه به نیازهای گسترده موجود در تامین مالی صنعت انرژی و منابع طبیعی موجود در کشور و همچنین با در نظر گرفتن ساختار سهامداری تامین سرمایه امین گفت: تمرکز این شرکت بر صنعت انرژی، نفت گاز و پتروشیمی ‌شامل بالادست، میان‌دست و پایین‌دست قرار گرفته است تا بتواند جریان عمده سرمایه را به سمت حوزه انرژی سوق دهد. خادم‌الملّه در ادامه افزود: شرکت تامین سرمایه امین در ادامه پروژه‌های خود در تامین مالی بخش انرژی کشور، به منظور تامین منابع مالی توسعه بخش نیروگاهی، برای شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی اقدام به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق نموده است. با توجه به نقش اساسی شرکت برق حرارتی در تامین برق کشور و مشکلات مالی دولت در پرداخت مطالبات بخش نیروگاهی، استفاده از راهکارها و منابع مالی جایگزین برای رفع نیازمندی‌های این بخش متناسب با ابزارهای مالی بازار سرمایه از جمله وظایف نهادهای مالی به خصوص شرکت­های تامین سرمایه به شمار می­رود. در این خصوص تامین سرمایه امین برای اولین بار از اوراق سلف موازی استاندارد برای تامین مالی بخش دولتی و حاکمیتی در تامین نیروی برق کشور استفاده نموده و منابع مالی پایدار، به صرفه و بلند مدت را در اختیار ناشر قرار داده است. بهره‌مندی از این اوراق می­تواند گشایش مهمی در تامین مبالغ قابل توجه ریالی در این حوزه باشد که به حفظ و توسعه ظرفیت تولید برق در کشور کمک شایانی خواهد نمود. وی افزود: شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی، که در واقع حدود ۴۲ درصد از ظرفیت نیروگاه‌های تولید برق حرارتی کل کشور را به خود اختصاص داده است، به منظور تامین بخش از منابع مالی مورد نیاز جهت اجرای طرح‌های توسعه خود اقدام به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق به مبلغ ۱۳،۵۷۹ میلیون ریال منتشر کند که مرحله اول این انتشار به مبلغ ۶،۵۷۹ میلیون ریال از تاریخ ۲۳/۱۰/۱۳۹۹ شروع شده است.  قیمت اعمال اختیار خرید تبعی و اختیار فروش تبعی اوراق مذکور با دوره عمر دو ساله به ترتیب ۱۳۸ درصد و ۱۳۷ درصد قیمت پایه عرضه اولیه در سررسید اوراق می‌باشد. لازم به ذکر است مشاور عرضه و متعهد پذیره‌نویسی بخشی از این اوراق شرکت تامین سرمایه امین است و در این خصوص از خدمات سندیکای متعهدین پذیره‌نویسی و بازارگردانی نیز استفاده خواهد شد.

بورس   تامین سرمایه امین   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70