۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 16 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بحران شکر در بازار با نرخ مصوب دولتی؛ کام تلخ مصرف کننده و تولیدکننده شکر با قیمت دستوری؛ سود شکر هم در جیب دلالان رفت!

بحران شکر در بازار با نرخ مصوب دولتی؛ کام تلخ مصرف کننده و تولیدکننده شکر با قیمت دستوری؛ سود شکر هم در جیب دلالان رفت!
کد: 45291   تاریخ انتشار :۱۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۴

کارگروه تنظیم بازار روز گذشته مصوب کرد ذخایر شکر موجود کارخانه‌جات در اختیار شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار گیرد تا برای مصرف خانوار در بسته‌بندی یک‌کیلوگرمی و با قیمت مصوب توزیع شود.

  • در حالی که قیمت شکر در بازار افزایش یافته است و هر کیلوگرم از این محصول بیش از ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، کارگروه تنظیم بازار روز گذشته مصوب کرد ذخایر شکر موجود کارخانه‌جات در اختیار شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار گیرد تا برای مصرف خانوار در بسته‌بندی یک‌کیلوگرمی و با قیمت مصوب و کماکان با قیمت ۸۷۰۰ تومان توزیع شود.
  • در مصوبه کارگروه تنظیم بازار آمده است: «ذخایر شکر موجود کارخانه‌جات کشور در اختیار شرکت بازرگانی دولتی ایران برای مصرف خانوار قرار می‌گیرد تا در بسته‌بندی یک‌کیلوگرمی و با قیمت مصوب‌شده و کماکان با قیمت ۸۷۰۰ تومان عرضه گردد.»
  • بنابر این گزارش تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان نیز چندی پیش گفت: افزایش قیمت مرغ و شکر غیرقانونی بوده و نرخ این کالاها حتماً به قیمت قبل باز خواهد گشت.
  • رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در خصوص بالا رفتن قیمت شکر هم گفت: در بازار شکر اتفاق خاصی نیفتاده و شکر به‌اندازه کافی وجود دارد.
  • تابش افزود: قیمت شکر برای مصرف خانوار، کیلویی هشت هزار و ۷۰۰ تومان است و شرکت بازرگانی دولتی هم به این قیمت اهتمام دارد.
  • وی گفت: افزایش ۳۰درصدی قیمت شکر به‌دلیل افزایش مصرف خانگی نیست، بلکه ممکن است ناشی از جایگزینی ارز نیمایی با ارز یارانه‌ای باشد.
  • تابش افزود: شکر موردنیاز برای صنف و صنعت تأمین شده که قیمت آن در روزهای آینده به قیمت قبل باز خواهد گشت.

شکر   قند و شکر   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70