۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 16 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس گزارش روز - شنيده ها

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در مسیر توسعه

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در مسیر توسعه
کد: 46443   تاریخ انتشار :۵ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۰۵:۲۷

حجم صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی به حدود ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

  • مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) با بیان مطلب بالا، گفت: از این میزان، ۳۷۰هزار میلیارد تومان به صندوق‌های با درآمد ثابت تعلق دارد. صندوق‌های سهامی نیز ۶۲ هزار میلیارد تومان از این حجم را به خود اختصاص داده اند.
  • میثم فدایی اضافه کرد: صندوق های بازارگردانی نیز اکنون حجمی حدود ۹۲ هزار میلیارد تومان دارند که این میزان نسبت به دی ماه سال گذشته با حدود ۴۴ درصد رشد مواجه بوده است.
  • او با اشاره به صندوق های کالایی، غالب این صندوق ها را مربوط به صندوق های طلا دانست و افزود: حجم این صندوق ها اکنون به بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است. بعد از ابلاغیه اسفند ماه سال ۱۳۹۹ سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر خرید سهام به صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (افزایش حد نصاب)، این صندوق ها در ۵ ماه اخیر چیزی حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان سهام خریداری کردند.
  • فدایی ادامه داد: براین اساس، در مجموع سود حاصل از بخش سهام صندوق های با درآمد ثابت در مدت پنج ماه گذشته ۸ هزار و ۷۷۸ میلیارد تومان است. در حال حاضر صندوق های با درآمد ثابت بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان ذخیره سود سهام دارند.
  • این مقام مسؤول تصریح کرد: سود سهام تا پایان سال در حساب صندوق باقی می ماند تا در صورت احتمال کاهش ارزش سهام، به حفظ آن بپردازد و در غیر این صورت در پایات سال مالی، بین دارندگان واحدهای سرمایه گذاری تقسیم می شود.
  • *خبرنگار: لیلی شهیر

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70