۵ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 24 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس تحلیل ها گزارش روز - شنيده ها

رشد قیمت محصولات غذایی در بازارهای جهانی / رشد ۹.۶ درصدی قیمت شکر

رشد قیمت محصولات غذایی در بازارهای جهانی / رشد ۹.۶ درصدی قیمت شکر
کد: 46638   تاریخ انتشار :۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۷

به گزارش سازمان خواروبار و کشاورزی جهانی، در ماه آگوست سال جاری، شاخص قیمت مواد غذایی در دنیا رشد کرد. این در حالی است که در ماه‌های ژوئن و جولای سال جاری، شاهد کاهش قیمت محصولات کشاورزی و افت شاخص بودیم. «فائو» در گزارش خود خبر داد: «دلیل رشد شاخص در ماه آگوست را می‌توان افزایش قیمت غلات و شکر دانست. در میان غلات هم، رشد قیمت گندم بیش از دیگر محصولات بود. از طرف دیگر، به دلیل کمبود تولید در سال ۲۰۲۰ قیمت انواع سبزی‌ها و روغن‌های گیاهی هم در دنیا افزایش داشته است.»

  • آمارها نشان می‌دهند، شاخص قیمت محصولات غذایی برابر با ۱۲۷.۴ واحد است که سال ۲۰۱۰ به‌عنوان سال پایه در نظر گرفته شده است. براین اساس، درحالی‌که شاخص قیمت محصولات غذایی در انتهای ماه آگوست ۳.۱ درصد نسبت به ماه قبل از آن رشد کرده است، ولی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش ۳۲.۹ واحدی روبرو شده است.
  • رشد ۹.۶ درصدی قیمت شکر
  • براساس گزارش فائو، یکی از محصولاتی که در ماه آگوست رشد قیمت چشمگیری را تجربه کرده، شکر است. شاخص قیمت شکر در ماه آگوست سال جاری ۹.۶ درصد رشد کرد که دلیل آن موج سرما در برزیل و آسیب دیدن محصولات در این کشور بود. برزیل، بزرگ‌ترین صادرکننده شکر در دنیاست و تحولات رخ‌داده در حوزه تولید صنعتی شکر در این کشور، می‌تواند تحولات زیادی را در قیمت جهانی این محصول، ایجاد کند.
  • در ماه آگوست، شاخص قیمت روغن‌های گیاهی نیز نسبت به ماه قبل از آن ۶.۷ درصد رشد کرد و شاخص قیمت گندم با افزایش ۸.۸ درصدی همراه شد و در نقطه مقابل ، قیمت ذرت در بازارها کاهش یافت.
  • رشد تولید غلات، افت تولید گندم
  • فائو پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۲۱ میلادی ۲۷۸۸ میلیون تن غلات در دنیا تولید شود که ۰.۷ درصد بیش از سال قبل خواهد بود. از سوی دیگر، انتظار می‌رود در این سال ۷۶۹.۵ میلیون تن گندم در جهان تولید شود که ۰.۸ درصد کمتر از سال ۲۰۲۰ خواهد بود و همین تحول، می‌تواند زمینه‌ساز رشد قیمت این محصول در بازار شود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219